Katarzyna Rzetecka, Head of Real Estate Department AmRest

– Planujemy zwiększać naszą sieć o 20 proc. rok do roku. W ciągu najbliższych dwóch lat otworzymy około 200 nowych restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej (CEE) – powiedziała portalowi Retailnet Katarzyna Rzetecka, Head of Real Estate Department AmRest.

– Obecnie w portfolio spółki AmRest jest 660 restauracji, a naszym największym rynkiem jest region CEE. Strategią AmRestu jest stanie się firmą globalną i to konsekwentnie realizujemy. Dlatego ostatnie otwarcia miały miejsce nie tylko w Polsce i regionie CEE, ale w Stanach Zjednoczonych, w Indiach oraz przejęcia w Chinach. Mamy również duże osiągnięcia na rynkach wschodzących, czyli w Rosji i Bałkanach.

– Jeśli chodzi o markę KFC to najwięcej restauracji uruchomimy w Europie Środkowej. Będą to przede wszystkim punkty wolnostojące (typu drive thru). W Polsce otwieramy restauracje KFC w miastach od 80 tys. mieszkańców, aczkolwiek nie jest to jedyny wyznacznik. Jesteśmy skłonni spojrzeć na mniejsze miejscowości. Otwieramy również punkty w centrach handlowych. Patrząc na całe portfolio i typy lokalizacji, to restauracje w strefie foodcourt w centrach handlowych są bardzo zyskowne.

Ostatnio AmRest uruchomił 400. punkt w Europie Środkowo-Wschodniej. Była to kawiarnia Starbucks  w Galerii MM w Poznaniu.

AmRest jest operatorem restauracyjnym działającym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Hiszpanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach restauracjami La Tagliatella. AmRest jest również operatorem kawiarni Starbucks w Polsce, Czechach oraz na Węgrzech.