E-commerce: Polacy przekonują się do zakupu żywności w sklepach online

e-commerce

E-commerce, fot. Shutterstock

Z badań Gemius oraz e-Commerce Polska wynika, że w 2012 roku 13 proc. Polaków kupiło produkty spożywcze drogą internetową. To znacznie lepszy wynik niż w 2011 roku.

W 2012 roku żywność w sklepach internetowych kupiło 62 proc. więcej osób niż w 2011 roku. Polacy najchętniej wybierają online artykuły spożywcze, które posiadają długi termin przydatności do spożycia. Do wzrostu sprzedaży żywności przez sieć przyczyniła się coraz większa biegłość naszych rodaków w obsłudze internetu oraz wprowadzenia rozwiązań mobilnych przez duże sieci hipermarketów oraz delikatesów.

Z badań Gemius oraz e-Commerce Polska wynika, że w naszym kraju najczęściej kupujemy: kawę lub herbatę (10 proc. badanych), produkty sypkie takie jak mąka czy ryż (8 proc.) oraz słodycze (7 proc.), napoje, soki i wodę (7 proc.).

Polacy wybierają sklepy internetowe sugerując się najczęściej opiniami internautów, rodziny lub znajomych (9 proc.), a także zwracając uwagę na rozpoznawalność marki tradycyjnego sklepu (8 proc.) oraz niskie ceny produktów (8 proc.).

Nasi rodacy wciąż obawiają się, że przy odbiorze zakupów otrzymają produkty nieświeże (52 proc.). Polaków zniechęca do zakupów brak możliwości zobaczenia lub dotknięcia artykułu (51 proc.), a także zbyt wysoki koszt dostawy (35 proc.) oraz długi czas oczekiwania na przesyłkę (21 proc.).

Jak wynika z raportu Polacy otwarcie przyznają, że nadal lubią kupować jedzenie w sklepach tradycyjnych (40 proc. ankietowanych). Jak pokazują jednak wyniki raportu ponad 70 proc. badanych deklaruje, że robi zakupy online. Wśród produktów, które internauci najczęściej kupują w sieci, są: książki, płyty i filmy (51 proc.), sprzęt RTV i AGD (37 proc.), a także odzież, biżuteria (36 proc.). Artykuły dla kolekcjonerów (9 proc.) i chemia gospodarcza (9 proc.).

Badania Gemius oraz e-Commerce Polska zostało zrealizowane na próbie 1,5 tys. internautów w grudniu 2012 roku.

Reklama

Galeria Jurajska