Bartosz Kujawski, dyrektor departamentu nieruchomości Piotr i Paweł SA

– Biorąc pod uwagę już podpisane umowy najmu oraz działania zmierzające do pozyskania nowych lokalizacji, planujemy do końca 2013 roku otwarcie minimum 10 kolejnych sklepów, w tym działających na zasadzie franczyzy – powiedział portalowi Retailnet Bartosz Kujawski, dyrektor departamentu nieruchomości Piotr i Paweł SA.

– Sytuacja rynkowa jest wymagająca i faktycznie tylko najbardziej konkurencyjne sieci mogą się rozwijać. Stawiamy na naszą franczyzę, samodzielnie pozyskując nowe lokalizacje lub przejmując lokale po wycofaniu się konkurencji. Interesujący są również dla nas niezależni przedsiębiorcy prowadzący sklepy.

– Raporty o rynku franczyzowym wskazują, że przedsiębiorcy chętnie korzystają ze sprawdzonych pomysłów na biznes, a Piotr i Paweł jest bardzo interesujący dla potencjalnych franczyzobiorców. Nasz sprawdzony koncept z własną logistyką, 22 letnim doświadczeniem na rynku, a przede wszystkim siła marki Piotr i Paweł to niezaprzeczalne korzyści dla każdego zainteresowanego przedsiębiorcy.

– Zauważyć można, że po okresie w którym widoczny był spadek aktywności inwestorów w zakresie budowy nowych centrów handlowych, przyszedł czas w którym realizacja wcześniej zawieszonych projektów staje się realna. W dużych miastach, ze względu na nasycenie i ograniczoną dostępność odpowiednich gruntów, jest jeszcze pewne spowolnienie, ale liczba planowanych inwestycji w miastach o mniejszej ilości mieszkańców utrzymuje się na dotychczasowym poziomie. Dla najemców oznacza to mimo wszystko możliwość dalszego rozwoju, pod warunkiem zgodności lokalizacji oraz warunków ewentualnego najmu z obraną przez najemcę strategią – dodał Bartosz Kujawski.

W najbliższym czasie spółka otworzy delikatesy Piotr i Paweł: w Skórzewie p/Poznaniem w Galerii Mallwowa, Konstancin Jeziorna przy ul Warszawskiej oraz w City Center w Poznaniu. Podpisane na najbliższe lata umowy dotyczą sklepów m.in. w Warszawie (Art. Norblin i Royal Wilanów) oraz w Gdańsku (Forum Radunia).

Piotr i Paweł SA to poznańska spółka, która prowadzi sieć supermarketów. Sklepy umiejscowione są w największych metropoliach i miastach średniej wielkości. Obecnie w ramach sieci funkcjonuje ponad 90 delikatesów. Średnia powierzchnia sprzedażowa supermarketów Piotr i Paweł wynosi 1,1 tys. mkw. Spółka od 2003 roku prowadzi sprzedaż internetową. Piotr i Paweł stawia na rozwój w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Jednak dopuszcza powstawanie placówek także w mniejszych, ale atrakcyjnych miejscowościach.