Sfinks Polska: nowe restauracje Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło

Restauracja Sphinx

Restauracja Sphinx

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami Sphinx, Wook i Chłopskie Jadło, otworzyła trzy nowe restauracje w centrach handlowych. Dwie z nich, Sphinx i Chłopskie Jadło, działają w warszawskim Factory Annopol. Trzecia, którą jest kolejne Chłopskie Jadło, została uruchomiona w Factory w Luboniu koło Poznania.

Wszystkie nowo otwarte lokale to restauracje własne Sfinksa zarządzane w modelu operatorskim.

Restauracja w Luboniu zajmuje powierzchnię ponad 150 mkw., z czego dwie trzecie przypada na salę dla gości. W restauracji przygotowano miejsca dla około 50 klientów. Z kolei nowe Chłopskie Jadło w Warszawie ma powierzchnię ponad 170 mkw., a przy stolikach może zasiąść około 60 gości. Dzięki tym otwarciom sieć Chłopskie Jadło powiększyła się do 10 restauracji.

W przypadku Chłopskiego Jadła zupełną nowością jest to, że wnętrza obu restauracji zostały urządzone w stylu tzw. nowoczesnego folku. O ludowym charakterze konceptu przypominają piec, lampy z wikliny, drewniane okiennice, a także fotografie z pejzażami i scenami z życia wiejskiego. W nowym Chłopskim Jadle goście nie zobaczą starych elementów wystroju, takich jak drewniane wozy, ławy czy dawne przedmioty użytkowe, które są dość częstym widokiem wielu lokali stylizowanych na ludowe.

– W ubiegłym roku rozpoczęliśmy zmiany w Chłopskim Jadle. Wprowadziliśmy nowe logo i kolorystykę, a teraz zmieniamy pozostałe elementy wystroju. Naszym celem było przede wszystkim odróżnienie się od innych restauracji tego typu. Zarówno ich oferta, jak i wygląd są dość zbliżone, a nam zależało na nowej formule, która w harmonijny sposób połączy motywy ludowe z nutą nowoczesności – mówi Dorota Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Chłopskie Jadło.

– Podobny cel przyświecał nam przy tworzeniu nowego menu Chłopskiego Jadła. Kuchnia polska mimo wielu kulinarnych trendów niezmiennie jest na pierwszym miejscu. Ale z drugiej strony coraz większa liczba klientów, zwłaszcza młodszych, oczekuje domowej kuchni w lżejszym i ciekawszym wydaniu. Chłopskie Jadło podąża za tymi oczekiwaniami dostosowując menu, a dodatkowo każda kolejna restauracja będzie urządzona już w nowym stylu – dodaje Dorota Cacek.

Jednocześnie w Factory Warszawa Annopol, oprócz Chłopskiego Jadła, 13 marca został uruchomiony nowy Sphinx. Obie restauracje znajdują się na parterze centrum handlowego. Sphinx zajmuje 215 mkw. i jest to restauracja na około 90 miejsc.

Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 92 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 7 restauracjami Wook (segment casual dining). Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining.

Reklama

Galeria Jurajska