Księgarnia Weltbild

Na mocy porozumienia zawartego 12 marca 2013 roku pomiędzy Weltbild Polska a spółką Azymut sklep internetowy Weltbild.pl wznawia działalność operacyjną i rozszerza asortyment produktowy. Nowi właściciele mają prawo korzystania z marki Weltbild do połowy 2014 roku. Strony nie ujawniają szczegółów transakcji do czasu finalizacji umowy zakupu. Cały proces zostanie zakończony do końca czerwca 2013 roku.

Dotychczasowy właściciel – niemiecka grupa wydawnicza Verlagsgruppe Weltbild – w grudniu 2012 roku ogłosił decyzję o wycofaniu się z rynku polskiego, tym samym rozpoczęto poszukiwania inwestora, który umożliwiłby kontynuację działalności sklepu internetowego. Z wewnętrznej inicjatywy zespołu, przede wszystkim dyrektora marketingu Weltbild Polska Pawła Wojciechowskiego, zrodził się plan stworzenia nowego modelu biznesowego z udziałem silnego partnera – spółki Azymut – będącej częścią Grupy PWN.

– To przede wszystkim dobra informacja dla klientów. Poprzez współpracę z Azymutem zyskujemy oparcie w stabilnym partnerze branżowym z ofertą przekraczającą 90 tysięcy tytułów książkowych. Nasz asortyment nadal będą uzupełniały upominki, dekoracje oraz drobne przedmioty użytku codziennego – powiedział Paweł Wojciechowski, Dyrektor Marketingu Weltbild Polska. Przed nami spore wyzwanie, ale i duże możliwości. Wierzymy, że utrzymamy silną pozycję w branży e-Commerce, zachowując lojalność klientów, która jest dla nas największą wartością oraz skutecznie konkurując z dużymi graczami rynkowymi – dodaje Wojciechowski.

Azymut to jeden z najlepszych na polskim rynku operatorów logistycznych, wyspecjalizowany w obsłudze księgarń i klientów indywidualnych. Dysponuje nowoczesnym centrum logistycznym w Strykowie zdolnym do realizacji 10 tysięcy zamówień w ciągu doby. Dzięki porozumieniu zawartemu 12 marca Azymut obejmie większościowe udziały w nowo utworzonej spółce, która zostanie niezależnym operatorem sklepu Weltbild.pl

– Przejęcie sklepu Weltbild.pl jest naturalną konsekwencją rozwoju Grupy PWN w kierunku dystrybucji treści w nowych kanałach sprzedaży. Dzięki zawartemu porozumieniu będziemy w stanie wzmocnić naszą pozycję na rynku e-commerce, co na pewno przełoży się na podniesienie konkurencyjności naszej oferty online – powiedział Jerzy Majewski, Prezes Zarządu Azymut.

Przypomnijmy, w grudniu 2012 roku niemiecka grupa wydawnicza Verlagsgruppe Weltbild ogłosiła decyzję o wycofaniu się z rynku polskiego i jednoczesnej kontynuacji rozmów w sprawie sprzedaży poszczególnych aktywów. W lutym 2013 roku Dressler spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Dublin S.K.A. została nowym właścicielem sieci księgarń Weltbild, a wrocławskie wydawnictwo Bukowy Las kupiło prawa do Świata Książki.

Weltbild Polska sp. z o.o. do tej pory prowadzi wydawnictwo, sklep internetowy, a także sieć 36 księgarni w całym kraju. Spółka powstała w 2000 roku i ma siedzibę w Warszawie. Księgarnie sieci są zlokalizowane w dużych miastach m.in. w galeriach Korona we Wrocławiu oraz Kaskada w Szczecinie.

Na półkach księgarń sieci Weltbild można znaleźć tytuły wydawnictw Świat Książki i Weltbild oraz bestsellery z całego rynku wydawniczego. Ponadto firma oferuje dekoracje, sprzęt AGD i RTV, wysokiej jakości zabawki oraz akcesoria ogrodowe.