Centrum Handlowe
Centrum handlowe, fot. Shutterstock

Ostatnie wyniki FootFall Index Polska nie były zbyt pozytywne. Centra handlowe odwiedzało mniej osób niż w ubiegłym roku. Ta tendencja wciąż się utrzymuje.

Odwiedzalność centrów handlowych w Polsce zanotowała kolejny spadek o 1,9 proc. w porównaniu rok do roku.

Zdecydowanie lepsze wyniki zanotował FootFall Index Polska w zestawieniu odwiedzalności galerii handlowych tydzień do tygodnia. W porównaniu z poprzednim tygodniem centra handlowe odwiedziło 4,6 proc. więcej klientów.

Cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych prowadzi irlandzka firma badawcza Experian plc. Ma ona siedzibę w Dublinie. Polskę obsługuje berlińskie biuro firmy, odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią.

Experian dane do analiz zbiera w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.