Salon Big Star
Salon Big Star

Marka Big Star powstała w 1972 roku w Szwajcarii. W latach ’70 i ’80 sukcesywnie umacniała swoją pozycję na rynku światowym a w Europie, zwłaszcza w Niemczech i Francji, znalazła się w czołówce marek odzieżowych.

W 1990 Big Star pojawiła się w Polsce. Początkowo w ramach licencji rozpoczęto dystrybucję a rok później produkcję dla  zaspokojenia potrzeb na rynkach polskim i wschodnich. W roku 1994 powstała polsko- szwajcarska spółka joint venture Big Star Limited, przekształcona po roku w Big Star Limited Polska (z siedzibą w Kaliszu), w której 2/3 stanowiły polskie udziały.

W wyniku sukcesywnej rozbudowy sieci sprzedaży i zwiększania kapitału polskiego w 2007 roku nastąpiło przejęcie firmy w 100 proc. przez obecnych udziałowców – Bogdana Kaczmarka i Wiesława Kosterę.

W ciągu dziesięciolecia Big Star stała się jedną z najbardziej liczących się na rynku firm odzieżowych i najczęściej kupowaną przez Polaków marką jeansów (źródło: Pentor RI 2010).

– Obecnie działa 238 sklepów Big Star w Polsce i za granicą. Na sieć składa się 13 sklepów firmowych, 90 sklepów agencyjnych, 66 sklepów dealerskich oraz 12 outletów. Sieć eksportowa to 57 punktów handlowych w 12 krajach (min. Niemcy, Białoruś, Słowacja, Liban). W związku z dużym nasyceniem rynku sklepami Big Star firma poszukuje lokalizacji w najlepszych centrach handlowych. Lokale, o których mowa, powinny mieć powierzchnię w przedziale 130-150 mkw. W ramach rozwoju sieci zagranicznej planowane są pierwsze otwarcia w Chorwacji – powiedziała w rozmowie z poratalem Retailnet Dagmara Kucharska, dyrektor handlowy, Big Star Polska.

Aktualnie zarząd spółki Big Star planuje, na podstawie podpisanych umów z wynajmującymi i partnerami kilka otwarć w Polsce w 2013 roku. Nowe salony pojawią się m.in. w Galerii Katowickiej, CH Wzgórze w Gdyni, Poznań City Center .

– Lista otwarć na 2013 rok nie jest jeszcze zamknięta, gdyż firma prowadzi szereg zaawansowanych negocjacji z wynajmującymi. Oprócz ekspansji, spółka  aktualnie prowadzi wiele rozmaitych działań restrukturyzacyjnych, mających na celu podwyższenie jakości i wizerunku sklepów oraz świadczonych w nich usług – dodaje Dagmara Kucharska.

Marka Big Star ze względu na swoją historię i dostępność posiada szeroką grupę odbiorców, natomiast core target marki to mężczyźni i kobiety w miastach powyżej 70 tys. mieszkańców z minimum średnim wykształceniem, w wieku 25-35 lat. Średnia powierzchnia salonu monobrandowego Big Star wynosi 120 mkw.