Sklep Piotr i Paweł
Sklep Piotr i Paweł

Sieć Piotr i Paweł stworzyła kilka wariantów biznesowych umożliwiających ekspansję sieci sklepów. Franczyzobiorcą można zostać już nie tylko zarządzając przygotowaną  przez sieć placówką, lecz również posiadając funkcjonujący sklep.

Ten właśnie wariant jest obecnie mocno rozwijany przez polską sieć delikatesów. Aby rozpocząć współpracę z Piotrem i Pawłem jako franczyzobiorca, poszukiwani kandydaci powinni mieć doświadczenia w handlu oraz sklep o powierzchni minimum 600 mkw.

Zdaniem zarządu spółki, wiedza, doświadczenie i znajomość rynku franczyzodawcy, dodatkowo wzmacnia pewność powodzenia inwestycji. – To szansa dla osób otwartych na wyzwania, potrafiących współpracować w dużych organizacjach. Docelowo franczyzobiorca staje się właścicielem sklepu w prężnie rozwijającej się organizacji, o scentralizowanym procesie zakupu i  marketingu – poinformowali przedstawiciele spółki Piotr i Paweł SA.

– Raporty o rynku franczyzowym wskazują, że przedsiębiorcy chętnie korzystają ze sprawdzonych pomysłów na biznes, a Piotr i Paweł jest bardzo interesujący dla potencjalnych franczyzobiorców. Nasz sprawdzony koncept z własną logistyką, 22 letnim doświadczeniem na rynku, a przede wszystkim siła marki Piotr i Paweł to niezaprzeczalne korzyści dla każdego zainteresowanego przedsiębiorcy – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Bartosz Kujawski, dyrektor departamentu nieruchomości Piotr i Paweł SA.

Zarząd spółki poinformował także, że wszyscy, którzy nawiążą  współpracę z Piotrem i Pawłem w roku 2013 nie poniosą kosztów adaptacji funkcjonujących placówek do standardów sieci .

Obecnie w ramach sieci Piotr i Paweł funkcjonuje 90 placówek w 51 miastach na terenie całego kraju. Najwięcej sklepów znajduje się w Poznaniu -12, Warszawie- 5, Wrocławiu-5, Gdańsku -4. Spółka istnieje na rynku 23 lata. Średnia powierzchnia sprzedażowa wynosi 1,1 tys. mkw. a asortyment liczy od 10 tys. do 30 tys. pozycji. Spółka oferuje także 300 produktów marki własnej Piotr i Paweł.

Właścicielem sieci jest firma Piotr i Paweł SA, z siedzibą w Poznaniu. Prezesami spółki są bracia Piotr Woś i Paweł Woś. Współpraca handlowa firmy Piotr i Paweł na podstawie umów franchisingowych z właścicielami sklepów trwa od roku 2000, kiedy to powstał pierwszy tego rodzaju sklep w Pile. Obecnie w ramach umów franczyzowych działa 30 sklepów.

Oprócz sprzedaży tradycyjnej Piotr i Paweł prowadzi także sprzedaż on-line. Sklep internetowy ruszył w połowie listopada 2003 r. na terenie Poznania. W roku 2012 została uruchomiona sprzedaż przez internet z dostawami na całą Polskę.