H&M: słabsze wyniki sprzedaży całej grupy

Witryna H&M

Witryna H&M

Sprzedaż całkowita grupy H&M w lutym 2013 wzrosła o 5 procent z wliczeniem podatku VAT w walutach miejscowych w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Jednak jak informuje spółka, sprzedaż w porównywalnej liczbie sklepów zmniejszyła się o 3 proc. Do porównywalnych jednostek zaliczane są sklepy stacjonarne i sklep online działające przynajmniej rok, a także sprzedaż za pośrednictwem katalogów wysyłkowych.

Grupa słabą sprzedaż w lutym tłumaczy tym, że jest to najkrótszy miesiąc w  roku.

W ostatnich dniach grupa otworzyła w Londynie pierwszy sklep swojej najnowszej marki & Other Stories.

W całym 2012 roku sprzedaż sieci odzieżowej H&M w Polsce wyniosła prawie 2,95 mld koron szwedzkich. Tym samym grupa H&M zanotowała w Polsce wzrost sprzedaży o 7 procent w porównaniu rok do roku.

W 2012 roku sprzedaż całej grupy na wszystkich rynkach wzrosła o 11 procent.

2012 rok sieć H&M zamknęła w Polsce z liczbą 103 salonów. 14 placówek zostało otwartych właśnie w roku ubiegłym.

Polska była jednym z krajów, w których firma otworzyła najwięcej salonów. Ponadto w naszym kraju grupa zdecydowała się na otwarcie pierwszych dwóch salonów marki COS.

Oprócz flagowej marki H&M, grupa obejmuje także brandy: COS, & Other Stories, Monki, Weekday and Cheap Monday, H&M Home. Grupa H&M posiada ponad 2800 sklepów na 48 rynkach i zatrudnia ponad 104 tys. pracowników.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska