Ecco
Ecco

Ecco, światowa marka obuwnicza posiada w Polsce obecnie 100 placówek, w tym 62 partnerskie i 38 własnych.

– Budowana przez Ecco sieć dystrybucji opiera się głównie na sprawdzonych rozwiązaniach takich jak sklep monobrandowy oraz koncept Shop in Shop. Sklep typu SIS jest połączeniem salonu multibrandowego ze stoiskiem firmowym ECCO, co najlepiej sprawdza się jako rozwiązanie przeznaczone dla mniejszych miast lub kolejnego sklepu firmowego w danej miejscowości. Jako priorytet traktujemy miejscowości o liczbie mieszkańców 80-120 tys. Ekspansja sieci finansowana jest ze środków własnych Ecco, w przypadku franczyzy, koszty ponoszą Ecco i partner franczyzowy – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Grzegorz Suchanek, Brown Shoes Sales Manager, Ecco EMEA Sales SE, Spółka Europejska oddział w Polsce.

Wielkość powierzchni salonów otwieranych przez Ecco jest uzależniona od typu sklepu. Sklepy monobrandowe mają powierzchnię sprzedażową od 75 do 120 mkw., stoisko typu Shop-In-Shop to 15-50 mkw., natomiast Shop Pointy zajmują odpowiednio 5-10 mkw.

– Ecco włącza do sieci zarówno działające sklepy, zmieniając ich profil oraz asortyment, jak i nowe lokale w otwieranych centrach handlowych. Franczyzodawca pomaga w negocjacjach z firmami komercjalizującymi powierzchnie jak i zarządzającymi już istniejącymi galeriami. W wielu przypadkach znalezienie odpowiedniego lokalu pozostawia jednak w gestii lokalnego partnera, który najlepiej zna specyfikę rynku oraz zwyczaje zakupowe klientów – dodaje Grzegorz Suchanek.

W opinii przedstawicieli sieci, marka Ecco jest chętnie widziana w centrach handlowych. –  Cechą charakterystyczną dla rodzimego rynku obuwniczego jest poszukiwanie przez klientów końcowych produktów dobrych jakościowo, silnych i budzących zaufanie marek, takich jak Ecco. Rozpoznawalność marki, wsparcie marketingowe zapewniane przez Ecco sklepom koncepcyjnym powoduje, że firma jest pożądanym brandem w każdej galerii handlowej – podsumowuje Suchanek.

Marka Ecco powstała w 1963 roku. Jej twórcą jest Karl Toosbuy.  Dziś Ecco to światowa marka butów, łącząca skandynawski  styl i komfort. Kolekcje obejmują ofertę obuwia damskiego, męskiego i dziecięcego. Obecnie produkty Ecco można znaleźć w 4 tys. salonów sprzedaży w ponad 90 krajach na całym świecie. W tym roku Ecco świętuje 50. urodziny. W Polsce siecią zarządza Ecco EMEA Sales SE, Spółka Europejska oddział w Polsce.