Joachim Strobel, New Yorker: 10 nowych sklepów w 2013 roku

Joachim Strobel, Manager Expansion Europe New Yorker

Joachim Strobel, Manager Expansion Europe New Yorker

– Obecnie w Polsce posiadamy 79 sklepów sieci New Yorker. Do końca 2013 roku planujemy uruchomić 10 nowych punktów sprzedaży m.in. w Galerii Solnej (Inowrocław), w CH Wzgórze (Gdynia), w Atrium Felicity (Lublin), w Galerii Warmińskiej (Olsztyn) – powiedział portalowi Retailnet Joachim Strobel, Manager Expansion Europe New Yorker.

– W Polsce otwieramy sklepy tylko w centrach handlowych, ponieważ ulice handlowe nie mają takiej odwiedzalności jak w Niemczech, we Włoszech, czy Hiszpanii. Jest to związane z innym klimatem, lokalizacją w centrum miast, a także zwyczajami klientów. Z drugiej strony uważam, że w Polsce nadal występują trudności w znalezieniu odpowiedniego miejsca przy ulicy handlowej. Wiele budynków nie dysponuje dużą powierzchnią i ma wielu właścicieli. Dlatego jest trudno rozwijać sieć w tych miejscach.

– New Yorker przygląda się wszystkim projektom centrów handlowych na polskim rynku. Jednak przed podjęciem decyzji o otwarciu sklepu sprawdzamy potencjał miasta i grupy docelowej – dodał Joachim Strobel.

Podczas marcowej edycji Shopping Center Forum marka New Yorker otrzymała nagrodę dla najlepszego najemcy w kategorii SCF Young Fashion Retailer of the Year 2013.

New Yorker jest jedną z największych sieci modowych w Europie. Obecnie posiada 965 sklepów w 37 krajach, w tym 79 w Polsce. Ostatnio uruchomiony sklep w Polsce znajduje się w Centrum Handlowym Europa Centralna. Sieć na polskim rynku działa od 1998 roku. Pierwszy sklep marki został otwarty w Poznaniu (pow. 1,4 tys. mkw.).

New Yorker to popularna marka odzieżowa skierowana do młodych i dynamicznych ludzi. Marki własne w sklepach New Yorker to: Fishbone oraz Fishbone Sister (odzież sportowa oraz streetwear); Amisu (najnowsze trendy w modzie kobiecej); Smog (najnowsze trendy w modzie męskiej) oraz Censored (bielizna oraz kostiumy kąpielowe).

W Polsce za rozwój sieci odpowiada New Yorker Polska sp. z o.o. należąca do New Yorker Retail International.

W 2012 roku otwarto sklepy New Yorker w ciechanowskim Marcredo Center o powierzchni 650 mkw i w bełchatowskiej Galerii Olimpia (pow. 700 mkw.).

Międzynarodową ekspansję spółka rozpoczęła w roku 1994. Pierwszym obcym rynkiem była Austria. Głównymi elementami strategii firmy New Yorker są : wkraczanie na kolejne rynki zbytu i ekspansja. Spółka poszukuje nowych rynków zbytu – zarówno w Europie jak i poza nią. Skupia się także na regularnej optymalizacji istniejących powierzchni sprzedaży, polegającej np. na zastępowaniu małych sklepów dużymi. Od 2005 roku  sieć rozwijana jest także za pomocą franczyzy. Obecnie współpraca franczyzowa dotyczy przede wszystkim rynku w Rosji i na Bliskim Wschodzie, natomiast w przyszłości ta koncepcja ma być poszerzana i stosowana również na innych nowych rynkach także poza Europą.

Reklama

Galeria Jurajska