Experian: spadek indeksu FootFall w lutym 2013

Brama Mazur

Brama Mazur

Wynik lutego 2013 jest niższy o 4,3 proc. w stosunku do lutego 2012 roku.

– Na pierwszy rzut oka można to uznać za katastrofę. Ale ten niezwykle cenny wskaźnik, który stanowi punkt odniesienia wymaga bliższej analizy w celu zrozumienia warunków panujących na rynku handlu detalicznego – skomentował Mark Clark, dyrektor marketingu konsumenckiego w Fashion House Group

Choć luty to piąty z rzędu miesiąc spadku Indeksu, to bezwzględny poziom wskaźnika jest nadal wyżej od poziomu z września 2012 roku. Tegoroczny luty wypadł słabiej niż ten z zeszłego roku, który trwał dwadzieścia dziewięć dni, ale w zestawieniu skumulowanym wynik wygląda lepiej. Patrząc na tygodnie handlowe, które przechodzą w marzec już widać poprawę – komentuje Mark Clark.

Zdaniem analityków, w Polsce obecnie widoczny jest pozytywny trend świadczący o optymizmie konsumentów. Klientów już niebawem zachęcić mają do robienia zakupów wcześnie przypadające w tym roku Święta Wielkanocne oraz zbliżająca się wiosna.

–  To powinno wyciągnąć konsumentów z zimowego snu i zachęcić do odwiedzania sklepów. Z perspektywy naszego sektora centrów outlet’owych (odzieży i obuwia) widoczny jest trend – mniej wizyt, ale większe zakupy. Tak jest nie tylko w Polsce ale w całej Europie Środkowo Wschodniej, co oznacza, że skupienie się na podstawowych umiejętnościach sprzedaży detalicznej jest absolutnie niezbędne – mówi Mark Clark

Zdaniem ekspertów, na podstawie tego co dzieje się w sklepach, jest szansa, by w pozostałych miesiącach 2013 roku odzyskać pozycję utraconą w styczniu i lutym.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016