Salon Sferis
Salon Sferis

Spółka Action SA osiągnęła w 2012 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 3 494 349 tys. zł, wypracowała 67 369 tys. zł zysku operacyjnego i 48 075 tys. zł zysku netto.

W porównaniu z rokiem poprzednim wyniki osiągnięte przez spółkę wykazują kilkudziesięcioprocentowy wzrost na każdej z wyżej wymienionych pozycji. Przychody ze sprzedaży wzrosły w stosunku do roku ubiegłego prawie o 27 proc., a zysk operacyjny, jak i zysk netto, o 40 proc.

Powyższe dane wskazują na kontynuację wzrostowego trendu sprzedaży w roku 2012, co miało miejsce w trakcie wyczuwalnego spadku aktywności gospodarki krajowej oraz wciąż niestabilnej sytuacji gospodarczo-budżetowej w większości państw strefy Euro.

Wstępne szacunki dotyczące perspektyw rozwoju w roku 2013, w opinii zarządu, pozwalają sądzić, że dynamika sprzedaży pozostanie w rosnącym trendzie, a rentowność netto utrzyma się na stabilnym poziomie.

– Miniony rok był kolejnym okresem, w którym udowodniliśmy skuteczność podejmowanych przez nas decyzji biznesowych. Naszym celem jest zwiększanie udziału w rynku przy zachowaniu wysokich wskaźników efektywności. Biorąc pod uwagę otoczenie gospodarcze oraz trendy panujące w branży IT zadanie to nie jest proste. Zwracam uwagę, z jednej strony na zahamowanie popytu wynikające z obawy konsumentów przed kolejną falą kryzysu, z drugiej, na rosnące znaczenie internetowego kanału sprzedaży i związaną z tym erozję marży – skomentował Piotr Bieliński, prezes zarządu Action SA.

Dobre wyniki wypracowane w 2012 roku przez spółkę to, jak podkreślają jej przedstawiciele, efekt m.in. realizacji umów dystrybucyjnych oraz współpracy z przedstawicielami branży telekomunikacyjnej (T– Mobile, Orange, Plus), z telewizjami cyfrowymi (Cyfrowy Polsat, Vectra). W minionym roku rozszerzono także ofertę o telefony i tablety takich marek jak Nokia, Samsung i LG.

– Istotny udział w strukturze wyników miały marki własne ActiveJet i Actis. Objęcie sponsoringiem zespołu Legia Warszawa przyniosło wymierne efekty biznesowe, było wsparciem we współpracy z dużymi sieciami handlowymi (Auchan, Carrefour, E.Leclerc, Media Markt, Partner, Saturn) oraz w budowie nowych kanałów handlowych w sieciach marketów budowlanych (m.in. Praktiker, Brico Marche) – dodaje Piotr Bieliński.

Action SA jest właścicielem sieci Sferis oferującej urządzenia IT i RTV/AGD. Sferis istnieje na rynku od 1992 roku. Salony własne sieci Sferis są zlokalizowane w najbardziej prestiżowych centrach handlowych największych miast w Polsce. Spółka prowadzi także salony partnerskie i stoiska typu wyspa. Ważnym atutem w rozwoju kolejnych projektów e-commerce jest fakt korzystania przez spółkę z jednego z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Polsce co pozwala na bezproblemową obsługę tysięcy zamówień dziennie.