Carrefour: sklepy Globi formą przejściową dla otwarcia Carrefour Express

Carrefour

Carrefour

W 2012 roku firma Carrefour otworzyła 170 sklepów franczyzowych i planuje dalszy rozwój sieci w naszym kraju. Carrefour Polska planuje ekspansję poprzez placówki franczyzowe zarówno działające pod logo Carrefour Express, jak i Globi.

– Sieć Globi była już wcześniej obecna w Polsce od drugiej połowy lat 90. W 2000 roku została przejęta przez Carrefour Polska. W latach poprzednich marka Globi zarezerwowana była dla supermarketów należących do Carrefour Polska – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Sławomir Rybka z biura prasowego Carrefour.

– Analizując zmiany na rynku małych sklepów spożywczych i rozmawiając z obecnymi oraz potencjalnymi franczyzobiorcami, eksperci z Carrefour Polska, wykazali potrzebę wypracowania jeszcze jednego konceptu handlowego dla sklepów, które ze względu na powierzchnię lub lokalizację nie mogą działać pod szyldem Carrefour Express. W lutym 2012 roku firma Carrefour Polska po kilkuletniej przerwie otworzyła pierwszy sklep franczyzowy z logo Globi. Z uwagi na fakt, że nie wszyscy franczyzobiorcy mogą od razu spełnić wymagania odnośnie standardów marki Carrefour, sklep Globi jest formą przejściową, która w przyszłości może zostać przekształcona w Carrefour Express – dodaje Sławomir Rybka.

Obecnie pod szyldem Globi działa 50 sklepów na terenie naszego kraju.

– Carrefour Polska w 2013 roku planuje utrzymać podobne tempo otwarć sklepów franczyzowych pod szyldem Carrefour Express i Globi jak w 2012 roku – twierdzi pracownik biura prasowego.

– Średnia powierzchnia sklepu Globi wynosi około 75 metrów kwadratowych. Istnieje możliwość, aby sklepy Globi i Carrefour Express znajdowały się w swoim sąsiedztwie. Sieć Globi tworzą małe sklepy osiedlowe i wiejskie, działające na zasadach franczyzy. Są one zlokalizowane głównie w małych miejscowościach i miasteczkach, poza centrami handlowymi – twierdzi Sławomir Rybka.
Carrefour Polska należy w 100 proc. do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016