Natalia Pradelska, TriGranit Management: najemcy optymistyczni, ale ostrożni

Natalia Pradelska, TriGranit Management

Natalia Pradelska, TriGranit Management

– Ostatnie miesiące i ostatnie lata sprawiają, że najemcy baczniej przyglądają się rynkowi i są bardziej uważni. Nastąpiła z ich strony zmiana strategii i niekoniecznie chcą teraz  tak intensywnie się rozwijać jak kiedyś i otwierać dużą liczbę sklepów – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Natalia Pradelska, Country Leasing Director, TriGranit Management Poland.

Obecnie działania najemców, zdaniem Natalii Pradelskiej, są skierowane na jakość, a nie na ilość.

– Jeśli otwierają nowe sklepy, to przykładowo dwa na rok. Jeśli mówimy o debiucie marki, to też nie robią tego na hurra. Obowiązuje tendencja – musimy się przygotować , musimy to zrobić porządnie. Widać, że dla najemców decyzja o wejściu na nowy rynek, jest przejawem bardzo  przemyślanej strategii i dostosowana jest do obecnej sytuacji. Ale jeśli są nowe otwarcia, to znaczy, że optymizm jest. Najemcy muszą przecież patrzeć perspektywicznie skoro umowy najmu zwykle są podpisywane na okres 5 lat – podkreśla Pradelska.

– Warta uwagi jest jeszcze jedna rzecz : są najemcy, którzy  w ramach swych biznesowych strategii raczej powiększają swoje lokale niż je zamykają. Nie można zatem mówić o słabej kondycji najemców i pesymistycznym nastawieniu do tego co będzie, skoro decydują się na takie kroki. To jest przecież znaczne obciążenie kosztów stałych. Z obserwacji rynku wynika, że jest to szerzej zakrojony trend i nie dotyczy tylko jednej lokalizacji, ale całych sieci w całej Polsce. To pokazuje, że jednak założenia najemców, jeśli chodzi o ten i następny rok są optymistyczne – dodaje.

O tym, czy koniunktura gospodarcza odbija się na pracy agentów najmu, w jaki sposób i jak płynąć pod prąd negatywnych trendów, w najnowszym wydaniu miesięcznika Shopping Center Poland, w wywiadzie z Natalią Pradelską i Aleksandrem Kowalskim z TriGranit Management.

Reklama

Galeria Jurajska