Metro Group
Metro Group

Zarząd spółki Metro Group podał pełne wyniki za 2012 rok. Sprzedaż firmy wzrosła o 1,2 proc. do 66,7 mld euro. Spółka zmniejszyła swoje zadłużenie netto o 20,4 proc. do 3,245 miliardów euro.

Sprzedaż w Europie Wschodniej wzrosła do 17,8 miliardów euro. W Niemczech sprzedaż wzrosła o 0,6% do 25,6 miliardów euro. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 4,3 proc. do 19,8 miliardów euro.

Bardzo dynamiczny wzrost odnotowano w regionie Azji i Afryki. Tutaj sprzedaż wzrosła znacząco o 26,2 proc. do 3,5 mld euro.

Real zanotował sprzedaż w wysokości 11 mld euro ( sprzedaż Like-for-like wzrosła nieznacznie o 0,1 proc.). W Niemczech sprzedaż wzrosła o 0,1 proc. do 8,1 miliardów euro (sprzedaż Like-for-like wzrosła o 1,0 proc.). Wskaźnik EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych spadł o 32 mln euro do 102 mln euro. Spadek ten był również wynikiem obciążenia wynikającego ze zbycia wschodnioeuropejskich sklepów na rzecz Auchan.

Metro Group ma około 2,2 tys. sklepów. Jest właścicielem centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarketów Real ( w listopadzie 2012 spółka sprzedała sklepy Real w Polsce, Rumunii, Rosji i na Ukrainie grupie Auchan) i marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn.