Karl-Johan Persson, H&M: słabe wyniki w pierwszym kwartale, dobre przyjęcie nowej marki

Karl-Johan Persson, H&M

Karl-Johan Persson, H&M

Pierwszy kwartał roku fiskalnego 2012/2013 ( grudzień 2012 – luty 2013) okazał się niekorzystny dla Grupy H&M. Zysk netto firmy spadł o około 10 proc. w stosunku do podobnego okresu w roku ubiegłym.

Od początku grudnia do końca lutego H&M zanotował zysk netto w wysokości 2,5 mld koron szwedzkich. Łączna sprzedaż netto w tym okresie wyniosła 28,4 mld koron szwedzkich.

Powodem słabych wyników, jak podaje spółka, jest przedłużająca się zima, duża liczba inwestycji długoterminowych oraz niekorzystny kurs wymiany walut.

W podsumowaniu pierwszego kwartału przedstawiciele spółki podkreślają z kolei, że wstępne wyniki sprzedażowe nowego konceptu &Other Stories znacznie przekraczają początkowe szacunki.

– Nasza nowa marka odzieżowa & Other Stories, która zadebiutowała w marcu, została bardzo dobrze przyjęta. Sprzedaż, zarówno w sklepach jak i online, znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. Otwiera to możliwość, szybszego niż pierwotnie planowano rozwoju tej marki. Jesteśmy przekonani, że nasza nowa marka stanie się ważną częścią Grupy H&M – powiedział Karl-Johan Persson, CEO firmy H&M.

W planach spółki na ten rok, jak już informowaliśmy, jest otwarcie 350 sklepów H&M. Nowe sklepy powstaną w Chile, Serbii, Indonezji, Estonii oraz na Litwie. Na rok 2014 zaplanowano debiut sieci w Australii. Na początek 2014 roku zapowiedziano także poszerzenie oferty sportowej.

Reklama

Galeria Jurajska