Anna Strauchold, menedżer ds. najmu i eksploatacji Deichmann
Anna Strauchold, menedżer ds. najmu i eksploatacji Deichmann

– W pierwszym półroczu 2013 roku zamierzamy uruchomić 9 nowych salonów Deichmann, a także relokować dwa punkty sieci. Ostatnio zamknęliśmy sklep w Elbląskich Ogrodach, który ruszy ponownie w maju na nowej powierzchni – powiedziała portalowi Retailnet Anna Strauchold, menedżer ds. najmu i eksploatacji Deichmann Obuwie sp. z o.o.

– Oprócz nowych otwarć cały czas  optymalizujemy skuteczność działania sieci poprzez zamykanie nierentownych sklepów lub przenoszenie ich w inne, handlowo bardziej korzystne miejsca. W tym roku zamknęliśmy sklep w Koszalinie. Następny zamkniemy w kwietniu w Łodzi (Tesco), 30 czerwca w Zielonej Górze (Carrefour) i 8 lipca w Gdańsku (Tesco).

– Ponadto mamy już podpisane trzy umowy najmu na rok 2014. Sklepy Deichmann znajdą się w Atrium Felicity w Lublinie, Family Point w Ełku oraz w Galerii Piła – dodała Anna Strauchold.

W 2013 roku spółka planuje uruchomienie 23 sklepów oraz zmodernizowanie kilka istniejących punktów sieci. Na ten cel przeznaczy 30 mln zł. Sklepy ruszą m.in.: w Wałczu, My Box Shopping w Oławie, w Nowym Dworze Mazowieckim, Galerii Solnej w Inowrocławiu, Vendo Park w Nysie, w Galerii Katowickiej, Galerii Bem (Zambrów), City Center Poznań, Auchan w Krakowie.

Deichmann Obuwie sp. z o.o. została zarejestrowana w 1996 roku. Właścicielem polskiego oddziału jest firma Deichmann – Schuhe Service GMBH. Obecnie funkcjonuje 211 sklepów m.in. w galeriach i parkach handlowych. Średnia powierzchnia otwieranych punktów wynosi ok. 450 mkw. Spółka prowadzi również sprzedaż w sklepie internetowym. W sklepach Deichmann dostępne jest obuwie marek: Elefanten, Gallus, Medicus, 5th Avenue, Graceland, Victory, Adidas, Nike, Puma oraz Fila.

Firma Deichmann SE powstała w 1913 roku jako przedsiębiorstwo rodzinne i nadal pozostaje w rękach rodziny założycielskiej. Prawie stuletnia historia firmy ma swój początek w Essen. Dziś nadal znajduje się tam główna centrala grupy. Firma Deichmann na koniec 2011 roku posiadała 3 175 sklepów w ponad 20 krajach (Niemcy, Polska, Szwecja, Litwa, Czechy, Słowacja, Austria, Dania, Holandia, Wielka Brytania, Szwajcaria, Węgry, Słowenia, Włochy, Chorwacja, Rumunia, Serbia, Bułgaria, Turcja, Hiszpania oraz USA) i zatrudniała 32,5 tys. pracowników. Deichmann jest wiodącą marką zarówno na niemieckim, jak i europejskim rynku obuwniczym. Grupa Deichmann w 2011 roku osiągnęła obroty na poziomie 4,13 mld euro. To wzrost o 5 proc. w porównaniu do roku 2010. Firma Deichmann SE w tym okresie sprzedała 156 mln par butów na świecie i wytworzyła 44 proc. obrotu całej grupy. W 2011 roku jej obroty wyniosły 1,84 mld euro.