Komex: Rosja to kolejny element rozwoju sieci 5.10.15

Sklep 5.10.15

Sklep 5.10.15

Sieć sklepów z odzieżą dziecięcą 5.10.15 jest rozwijana poprzez cztery kanały dystrybucji. Firma Komex SA, właściciel marki, prowadzi sklepy własne i franczyzowe, prowadzi sprzedaż on-line, a ostatnio rozpoczęła ekspansję zagraniczną.

– W tym roku planujemy otwarcie około 10 sklepów w Rosji. Docelowo na pewno będzie ich znacznie więcej. Pierwszy sklep otworzyliśmy w Jakucku, a kolejny już w kwietniu powstanie w Kaliningradzie. Będą to placówki franczyowe monobrandowe. Decyzję o wejściu na rosyjski rynek podjęliśmy w związku z poszukiwaniem nowych kanałów dystrybucji naszych produktów. W Polsce mamy już ponad 100 sklepów własnych i ponad 100 franczyzowych. Naturalnym kierunkiem pozwalającym na dalszy rozwój marki 5.10.15 było podjęcie decyzji o wyjściu poza granice kraju – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Marek Czupryna, prezes spółki Komex SA.

Spółka  na rynku rosyjskim prowadzić będzie ekspansję poprzez  sklepy partnerskie wyglądające identycznie jak te w Polsce.

– Rynek rosyjski jest rynkiem trudnym, ale ma ogromny potencjał. Stosunkowo łatwo wejść tam ze swoim produktem, ale dużo trudniej stworzyć  tam rozpoznawalną markę. Planujemy  na tym rynku mocno zaistnieć i odpowiednio wypozycjonować markę 5.10.15, tak by po pewnym czasie stać się tam jednym z czołowych graczy w segmencie odzieży dla dzieci – dodaje Marek Czupryna.

Przypomnijmy, salony własne sieci 5.10.15 zlokalizowane są przede wszystkim w dużych miastach w większych centrach i galeriach handlowych. Salony franczyzowe są lokalizowane głównie w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców i zazwyczaj przy ulicach o dużym natężeniu ruchu. Obecnie w ramach sieci działa w Polsce łącznie 220 salonów. Średnia powierzchnia sklepu to ok. 120 mkw.

W planach spółki na ten rok oprócz ekspansji zagranicznej jest także dalsze otwieranie sklepów, głównie franczyzowych, na terenie całego kraju. Spółka poszukuje obecnie nowych partnerów biznesowych przede wszystkim w miastach do 50 tys. mieszkańców. Nasz koncept franczyzy spotkał się pozytywnym odzewem ze strony rynku. Na mapie Polski jest jeszcze wiele miast, w których 5.10.15 widzi potencjał rozwoju – dodaje Marek Czupryna.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016