Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK
Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK

Sieć KiK posiada obecnie 20 sklepów na terenie Polski  i sukcesywnie zwiększa liczbę nowo otwieranych obiektów handlowych. Wszystkie sklepy sieci KiK działają jako punkty własne.

– Poszukujemy partnerów, którzy są zainteresowani długotrwałym wynajmem obiektów i współpracą z siecią KiK. Lokale, w których otwieramy sklepy sieci KiK na terenie Polski zajmują zazwyczaj powierzchnię 400 – 500 mkw. Wielkość sklepu  jest różna w zależności od okoliczności. Wyznacznikiem nie jest dla nas jednak powierzchnia, a dogodne położenie i otoczenie sklepu. Strategia ekspansji firmy KiK opiera się na idei marki bliskiej i dostępnej wszystkim klientom, stąd też nasze sklepy można znaleźć na terenie całego kraju. Realizując konsekwentnie nasze cele do końca 2013 roku planujemy otworzyć 50 kolejnych sklepów w Polsce – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK w Polsce, KiK Textil sp. z o.o.

W 2012 roku oddano do użytku w Polsce 17 sklepów. W tym roku do tej pory uruchomiono trzy kolejne.

– Pod koniec lutego uruchomiliśmy sklepy w Rzeszowie i Zawadzie, natomiast 1 marca sklep w Poznaniu. Cały czas aktywnie poszukujemy nowych lokalizacji. Jesteśmy otwarci na propozycje od potencjalnych partnerów i jeśli tylko będą to punkty spełniające nasze kryteria, jesteśmy gotowi zrewidować początkowe założenia i zwiększyć liczbę nowo otwieranych sklepów ponad planowane 50 – mówi Kulik.

Sklepy KiK zlokalizowane są zarówno w centrach handlowych, jak i mniejszych retail parkach czy ulicach w centrum miasta. – Potencjał komercyjny wszystkich tych lokalizacji stwarza dla nas satysfakcjonujące i korzystne warunki handlowe. Zależy nam na tym, aby sieć KiK była marką bliską i szeroko dostępną dla klientów. Dzięki sukcesywnemu rozwojowi i zwiększaniu liczby obiektów handlowych, możemy to osiągnąć.

– Przy wyborze lokalizacji ważniejsze jest dla nas otoczenie naszego sklepu aniżeli jego dostępność.  Strategia zakłada otwieranie sklepów na terenie całego kraju, dlatego przy poszukiwaniu odpowiednich rynków nie ograniczamy się jedynie do już istniejących galerii i centrów handlowych. Jeżeli miejsce spełnia nasze wymagania, jesteśmy jak najbardziej zainteresowani także obiektami znajdującymi się dopiero w fazie planowania lub budowy – dodaje Kulik.

Sieć KiK jest jedną z najszybciej rozwijających się dyskontów tekstylnych na rynku europejskim. Co roku spółka otwiera 200 sklepów w całej Europie. Spółka realizuje długofalową strategię, mającą na celu ekspansję na kolejne rynki.

– Dlatego zabiegamy o to, aby nasi partnerzy również byli zdecydowani na stałą współpracę. Poszukujemy właścicieli nieruchomości zainteresowanych długotrwałym wynajmem lokali, chcemy bowiem umacniać naszą pozycję na rynkach lokalnych. Strategia długofalowej współpracy umożliwia nam realizację tych założeń. Podkreśla również naszą rzetelność i wiarygodność, jako partnera godnego zaufania, z sukcesem rozwijającego działalność i dbającego o pozytywne kontakty z obecnymi oraz potencjalnymi partnerami biznesowymi.

Koncept sieci KiK zakłada finansowanie wszystkich inwestycji ze środków własnych. Bieżąca działalność oraz planowane przedsięwzięcia pokrywane są w całości z budżetu firmy. Dotyczy to zarówno nowo otwieranych obiektów handlowych, jak i działań promocyjnych, ściśle związanych z rozwojem sieci KiK w Polsce.

– Nasz koncept ma charakter międzynarodowy i jest dostosowany w porównywalny sposób do wszystkich rynków, na których działamy. Polscy klienci, podobnie jak konsumenci w pozostałych europejskich krajach, przykładają dużą wagę do jakości produktów. Decydują się na ubrania dobrze wykonane, ale również atrakcyjne i modne. Wszystkie produkty, które mamy w ofercie, muszą sprostać tym oczekiwaniom – podsumowuje Kulik.

Marka KiK istnieje od 1994 roku, kiedy został otwarty pierwszy sklep w miejscowości Düsseldorf-Gerresheim znajdującej się w Nadrenii-Westfalii. W Polsce sieć zadebiutowała w 2012 roku otwarciem pierwszego sklepu w Środzie Wielkopolskiej. Oferta dostępna w sieci KiK kierowana jest przede wszystkim do rodzin ceniących produkty dobrej jakości, atrakcyjne i w korzystnej cenie. Wśród asortymentu znajdują się: odzież damska, męska i dziecięca, tekstylia i produkty codziennego użytku oraz elementy dekoracyjne, biżuteria, a także kosmetyki.