Kingfisher: dwa nowe sklepy w 2013 roku w Polsce

Sklep Castorama

Sklep Castorama

Brytyjska Grupa Kingfisher plc zarządzająca m.in. siecią sklepów budowlanych Castorama i Brico Depot, w roku rozliczeniowym 2012 osiągnęła w Polsce sprzedaż na poziomie 1,029 mld funtów. To oznacza wzrost o 0,6 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Natomiast sprzedaż like for like spadła o 5,1 proc.

Marża brutto w tym okresie obniżyła się o 110 punktów bazowych, a zysk spadł o 15,3 proc. do 107 mln funtów. Według zarządu Kingfisher na wyniki sprzedaży w Polsce wpłynęło zwiększenie powierzchni handlowej oraz mniejsza skłonność do zakupów związana z kryzysem.

Sprzedaż całej Grupy Kingfisher w roku finansowym 2012 wzrosła o 0,5 proc. do 10,57 mld funtów, a zysk spadł o 7,3 proc. i wyniósł 781 mln funtów.

Kingfisher w roku rozliczeniowym 2012/2013 uruchomił łącznie 70 nowych sklepów na świecie, w tym 3 punkty w Polsce (we Wrocławiu, Białymstoku i Swarzędzu). W 2013 roku spółka planuje uruchomić dwa nowe sklepy na terenie kraju.

Kingfisher posiada 1025 sklepów w ośmiu krajach w Europie i Azji. W Polsce obecnie funkcjonuje 70 punktów sieci. Spółka posiada marki detaliczne takie jak: B&Q, Castorama, Brico Depot i Screwfix. Kingfisher jest udziałowcem marki Koctas obecnej w Turcji oraz marki Hornbach (DIY), która funkcjonuje na rynku niemieckim.

Należąca do Grupy Kingfisher Castorama Polska sp. z o.o. istnieje na rynku polskim od 1994 roku. Obecnie posiada na terenie całego kraju 70 sklepów, w tym 65 należących do sieci Castorama i 5 Brico Depot. Średnia powierzchnia sklepu to 7,5 tys. mkw. Sieć ma łącznie 513 tys. mkw. powierzchni handlowej. Zatrudnia około 11 tys. pracowników.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016