Spółka Solar Company, właściciel sieci odzieżowej w marcu uruchomił dwa nowe sklepy w centrach handlowych. W Polsce ruszył salon w CH Europa Centralna w Gliwicach. Natomiast za granicą otwarto sklep franczyzowy w CH La Belle Etoile w Luksemburgu.

Spółka w 2013 roku uruchomi jeszcze kilka salonów franczyzowych Solar za granicą m.in.: w Niemczech, Anglii i na Litwie. Ponadto prowadzi bardzo zaawansowane rozmowy z kilkoma partnerami w sprawie kolejnych umów.

Natomiast w Polsce jeszcze w tym roku sieć powiększy się o dwa salony własne (w Galerii Katowickiej i CH Wzgórze w Gdyni) oraz jeden punkt franczyzowy.

Ponadto firma zamierza w tym roku zaoszczędzić około 1 mln zł rocznie na czynszach. W związku z tym prowadzi negocjacje z centrami handlowymi.

W 2012 przychody ze sprzedaży spółki Solar spadły o 24 proc i wyniosły ok. 144,8 mln zł. Wartość zysku brutto ze sprzedaży w tym okresie wyniosła 18,7 mln zł i była mniejsza o 72 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Natomiast Solar zanotował zysk netto w wysokości około 15,1 mln zł w porównaniu do 52,3 mln zł rok wcześniej.

Solar to polska marka założona w 1989 roku przez trzech współwłaścicieli. Zatrudnia 700 pracowników i posiada 4,5 tys. mkw. powierzchni magazynowej. Pierwszy sklep firmowy otwarto w Poznaniu w 1998 roku.

Solar Company SA na koniec 2012 roku posiadała sieć sprzedaży składającą się z 74 sklepów własnych (wobec 72 rok wcześniej), 15 sklepów franczyzowych, 116 sklepów sieci zewnętrznych oraz 31 sklepów sieci zewnętrznych zagranicą.