Ecco: nowy pomysł na ekspansję

Ecco

Ecco

Sieć obuwnicza Ecco rozwijana jest za pomocą trzech formatów sklepów – salon monobrandowy, sklep typu Shop in Shop oraz Shop Point, które są wprowadzone z myślą o potrzebach i specyfice mniejszych miejscowości.

– Wymagania kapitałowe wobec franczyzobiorców uzależnione są w głównej mierze od typu i powierzchni otwieranego sklepu. Na wyposażenie sklepu monobrandowego Ecco, w skład którego wchodzą meble, podłoga i oświetlenie, trzeba przeznaczyć około 500 euro na mkw. Ecco partycypuje w tych kosztach do 50 proc. ich wartości. Do tego dochodzą jeszcze koszty pierwszego zatowarowania oraz ewentualnego remontu. Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 1,5 tys. euro. Franczyzobiorcy są również zobowiązani do wnoszenia opłaty licencyjnej, naliczanej co kwartał w wysokości 1 proc. od obrotu netto. W przypadku mniejszych formatów takich jak Shop In Shop i Shop Point koszty zakupu mebli ustalane są indywidualnie z franczyzobiorcą. Zależą głównie od powierzchni stoiska i są proporcjonalnie niższe niż w przypadku sklepu monobrandowego. Właściciele tego rodzaju sklepów nie muszą płacić za przystąpienie do sieci – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Grzegorz Suchanek, Brown Shoes Sales Manager, Ecco EMEA Sales SE, Spółka Europejska oddział w Polsce.

Format sklepów Shop in Shop oraz Shop Point spółka wprowadziła z myślą o potrzebach i specyfice mniejszych miejscowości. Sklep typu Shop in Shop jest połączeniem sklepu multibrandowego ze stoiskiem firmowym Ecco. Koncept, zdaniem przedstawicieli sieci, najlepiej sprawdza się w mniejszych miastach oraz wtedy gdy realizowany jest w kolejnym sklepie firmowym w danej miejscowości. Spółka otwiera tego typu salony głównie w miastach o liczbie mieszkańców 80-120 tys. Firma zapewnia wsparcie swoim franczyzobiorcom.

– Pomagamy naszym partnerom w zarządzaniu kolekcją dopasowując ją do potencjału lokalnego rynku i potrzeb klientów. Zapewniamy również bogate wsparcie marketingowe oraz program cyklicznych szkoleń produktowych , sprzedażowych i VM-owych dla personelu sprzedażowego. Staramy się maksymalnie ograniczyć trudności, jakie może nieść ze sobą prowadzenie biznesu, a wdrożony przez nas model partnerskiej współpracy, jest optymalnym rozwiązaniem – dodaje Suchanek.

Przypomnijmy, obecnie w Polsce działa 100 salonów Ecco ( 62 partnerskich i 38 własnych). Wielkość powierzchni salonów Ecco jest uzależniona od typu sklepu. Sklepy monobrandowe mają od 75 do 120 mkw. powierzchni sprzedażowej, stoisko typu Shop-In-Shop od 15 do 50 mkw., natomiast Shop Pointy zajmują odpowiednio 5-10 mkw.

W 2012 roku spółka oddała do użytku 13 sklepów. Sklepy monobrandowe pojawiły się w Atrium Koszalin, Jantar Słupsk, Magnolia Park Wrocław, Klif Gdynia, Korona Kielce, Galeria Rzeszów. Sklepy SIS/SP obecne są w Przemyślu, Jarosławiu, Wrocławiu, Gorzowie Wielkopolskim, Puławach, Krakowie i Poznaniu.

Obecnie produkty Ecco można znaleźć w 4 tys. salonów sprzedaży w ponad 90 krajach na całym świecie. W tym roku Ecco świętuje 50. urodziny. W Polsce siecią zarządza Ecco EMEA Sales SE, Spółka Europejska oddział w Polsce.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska