Centrum Handlowe Galaxy

FootFall Indeks Polska w tygodniu od 18 do 24 marca 2013 roku spadł o 1,5 proc. rok do roku.W zestawieniu odwiedzalności galerii handlowych tydzień do tygodnia był gorszy o 9,8 proc. i wyniósł 78,91 pkt. – podała w raporcie firma Experian.

Natomiast skumulowana strata wyniosła 5.7 proc. w stosunku do 6 proc. w zeszłym tygodniu.

Taki spadek jest jednak typowy dla zeszłego tygodnia i wydarzył się również w ostatnich dwóch latach Pomimo słabszych rezultatów należy dostrzec pozytywny trend powolnego odrabiania strat do wyników z poprzednich lat. Odbywa się przy bardzo złej pogodzie i wszechobecnych informacjach o spowolnieniu gospodarczym.

To bardzo wyraźne symptomy, że polski handel detaliczny odbija w górę, a wiosna może okazać się dobra dla całej branży.

Cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych prowadzi irlandzka firma badawcza Experian plc. Ma ona siedzibę w Dublinie. Polskę obsługuje berlińskie biuro firmy, odpowiedzialne za Europę Centralną i Wschodnią.

Experian dane do analiz zbiera w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.