Jack Wolfskin: wzmożona ekspansja na rynkach Azji, Wielkiej Brytanii oraz Europy Wschodniej

Jack Wolfskin

Jack Wolfskin

W roku gospodarczym 2012 skonsolidowane obroty producenta odzieży outdoorowej firmy Jack Wolfskin – wyniosły 351 mln euro i tym samym prawie dorównały wartością tej z poprzedniego roku, która została osiągnięta przy wzroście wynoszącym ok. 22,5 proc.

– Rok 2012 z gospodarczego punktu widzenia był wyzwaniem dla firmy Jack Wolfskin, ze względu na trudności na europejskim rynku sprzętu outdoorowego – mówi dla Retailnet Michael Rupp, dyrektor generalny w firmie Jack Wolfskin. – Mimo niezwykle niekorzystnych warunków pogodowych, niewystarczających innowacji oraz zbyt wysokich zapasów towarów z ubiegłego roku na rynku, udało nam się obronić naszą pozycję w walce z konkurencją oraz utrzymać szybki wzrost poza naszymi głównymi rynkami.

Według firmy nieznaczny spadek wynika głównie z trudnej sytuacji gospodarczej na dotychczas największych rynkach zbytu, jakimi są Niemcy i Austria. Natomiast na rynkach międzynarodowych – zwłaszcza w Azji, Wielkiej Brytanii oraz w Europie Wschodniej – nadal notowany jest wysoki wzrost. Przy stałych obrotach hurtowych w zakresie odzieży, odnotowany rozwój w zakresie sprzętu (+5 proc.) nie zdołał całkowicie zrównoważyć spadku na rynku obuwia (-8 proc).

Firma Jack Wolfskin już rozpoczęła prace nad rozwiązaniem problemu spadku obrotów.

– Udział nowych produktów w aktualnej kolekcji na lato oraz w kolekcji na nadchodzący se-zon zimowy został podniesiony do nowych wartości maksymalnych, a nasze inwestycje w zakresie prac badawczo-rozwojowych zostały wyraźnie zwiększone – twierdzi Christian Brandt dyrektor ds. operacyjnych w firmie Jack Wolfskin. – Ponadto nadal wzmacniamy profil marki i intensywniej pracujemy nad jakością i dystrybucją.

Dla franczyzobiorców oraz partnerów handlowych opracowano nowy system Store i SIS, który będzie teraz sukcesywnie rozwijany. W tym celu zwiększane zostały nakłady marketingowe związane ze wsparciem sprzedaży.

Firma Jack Wolfskin, podobnie jak w ubiegłych latach, zwiększyła liczbę sklepów franczyzowych – w Europie jest ich obecnie ponad 350, a w Chinach ponad 500.

Na rynku międzynarodowym firma nadal zwiększa tempo ekspansji.

– Obecnie widzimy duży potencjał przede wszystkim na rynkach Azji, Wielkiej Brytanii oraz Europy Wschodniej. Będziemy tam nadal wzmacniać nasze działania i zwiększać inwestycje – dodaje Michael Rupp.

Na koniec roku gospodarczego 2012 liczba pracowników zatrudnionych w całym koncernie Jack Wolfskin wynosiła około 700, a w roku poprzednim 630.

Firma Jack Wolfskin to jeden z wiodących dostawców funkcjonalnej odzieży, obuwia i wyposażenia outdoorowego w Europie i jednocześnie największy franczyzodawca w branży specjalistycznego handlu sportowego na rynku niemieckim.

W Polsce funkcjonują 4 salony firmowe, które mieszczą się w centrach handlowych. Produkty marki można jednak nabyć na terenie całego kraju w sklepach partnerskich zlokalizowanych także w galeriach handlowych.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016