Sklep Praktiker

Niemiecka spółka Praktiker w 2012 roku zanotowała spadek sprzedaży netto o 5,6 proc., który wyniósł 3 mld euro. Rok wcześniej sprzedaż była na poziomie 3,18 mld euro. Natomiast podjęte działania naprawcze w 2012 roku przyczyniło się do znacznego zwiększenia wskaźnika EBIT oraz EBITDA (wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 75,9 proc. oraz 65,7 proc.).

Przychody sieci sklepów Praktiker na wszystkich rynkach poza Niemcami wyniosły 811,8 mln euro i było to spadek o 9,2 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W Polsce sieć wygenerowała sprzedaż w tym okresie na poziomie 181,4 mln euro. To spadek o 12,3 proc. like-for-like w porównaniu do 2011 roku. Zdaniem prezesa Praktiker AG, wpływ na gorsze wyniki spółki miał sytuacja makroekonomiczna w całej Europie, a także zmiany kursów walutowych. Szczególnie dotyczy to Grecji, Węgier i Polski.

Na koniec 2012 roku Grupa Praktiker posiadała sieć 427 sklepów, czyli 12 punktów mniej niż w roku 2011. W Polsce sieć Praktikera liczy 25 marketów, a łączna powierzchnia sprzedaży sieci wynosi 194,4 tys. mkw. W zeszłym roku na terenie kraju otwarto jeden nowy sklep Praktikera.