Savills: jest coraz więcej najemców, którzy korzystają z technologii LED

Oświetlenie Philips

Oświetlenie Philips

Sieć Puma zdecydowała się na zastosowanie oświetlenia LED w salonach swojej sieci w 2011 roku. Firma przekonała się do energooszczędnej technologii przede wszystkim dlatego, że w salonach bardzo często trzeba było wymieniać elementy oświetlenia.

Jak twierdzą przedstawiciele firmy po zastosowaniu technologii LED ten problem znacznie się zmniejszył. Efekt był na tyle zadowalający, ze zdecydowano się oświetlić wszystkie salony marki w taki sposób. Technologia LED pozwala też znacznie obniżyć koszty prowadzenia salonu.

Także w 2011 roku na energooszczędną technologię w swoich salonach zdecydowała się grupa Vistula.

– My zaczęliśmy wprowadzać rozwiązania LED stopniowo. Na początku wprowadziliśmy tego typu oświetlenie w 10 proc. salonów jubilerskich. Potem zastosowaliśmy LED w 20 proc. tego typu salonów. Na tę chwilę mamy 22 obiekty, w których znajduje się oświetlenie LED’owe. W salonie marki Rolex nie ma żadnego innego źródła światła niż LED. Będziemy też stosować tego typu rozwiązania w sklepach branży fashion – Vistula i Wólczanka. Będziemy to jednak robili raczej powoli, ponieważ oświeltenie LED’owe dla takich sklepów jest niestety jeszcze dość drogie – mówił podczas Shopping Center Forum 2013 SE Marcin Rydz, dyrektor inwestycyjny Vistula Group.

Panel pod tytułem „Zielone centra, czysty zysk” odbył się podczas marcowej edycji Shopping Center Forum 2013 SE. Specjaliści zaproszeni przez firmę Savills odpowiadali na pytania dotyczące korzyści jakie mogą czerpać deweloperzy i najemcy z zastosowania energooszczędnych rozwiązań w centrach handlowych. Panel dyskusyjny z udziałem zaproszonych gości poprowadziła Renata Kusznierska, dyrektor działu powierzchni handlowych i zarządzania nieruchomościami w firmie Savills.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016