Marcin Barczyk
Marcin Barczyk

Obecnie w Polsce działają cztery punkty Cinnabon – trzy z nich w Katowicach, jeden we Wrocławiu. Są to placówki własne, choć w najbliższym czasie spółka Cinnabon Polska, odpowiedzialna za ekspansję sieci, planuje także budowę sieci placówek franczyzowych.

Cinnabon to międzynarodowa sieć ciastkarni oferująca babeczki wykonane według oryginalnej receptury. Średnia powierzchnia lokali otwieranych przez sieć mierzy około 60 mkw.

W 2012 roku uruchomiono dwie lokalizacje: w CH Silesia City Center oraz na Nowym Dworcu w Katowicach. W marcu 2013 roku otwarto kolejny punkt – Cinnabon Bakery Cafe.

– W 2013 r. planujemy otwarcie 3 – 4 placówek. Docelowa lokalizacja to centra handlowe w dużych miastach (Wrocław, Poznań, Gdynia, Warszawa). W przypadku miejsc o bardzo dużym natężeniu pieszych (powyżej 2000 przejść przed witryną na godzinę)  preferujemy powierzchnie otwarte /wolno stojące. W dużych miastach kładziemy nacisk na centra handlowe. Aranżacja lokali odbywa się przy współpracy naszego działu projektowego z centralą Cinnabon w USA w Atlancie – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Marcin Barczyk, członek zarządu Cinnabon Polska sp. z o.o.

Ekspansja sieci Cinnabon finansowana jest ze źródeł prywatnych inwestorów. Pełna realizacja nowego punktu sprzedaży wynosi  od 190 tys. zł do 1 mln. zł w zależności od formatu planowanego punktu.

– W naszej strategii rozwoju bierzemy pod uwagę zarówno już funkcjonujące galerie handlowe, jak i nowe bądź planowane obiekty. Czynnikiem determinującym wybór lokalizacji jest jej atrakcyjność pod kątem ilości odwiedzających. Spotykamy się z bardzo pozytywnym odbiorem marki Cinnabon ze strony podmiotów wynajmujących, z którymi współpracujemy lub prowadzimy rozmowy na temat ewentualnej współpracy – dodaje Marcin Barczyk.

– Pomimo faktu, iż jesteśmy na wczesnym etapie rozwoju sieci w Polsce, pod względem ilości obsługiwanych gości jesteśmy zdecydowanym liderem w Europie. Natomiast w odniesieniu do Rosji, Ameryki Północnej lub Bliskiego Wschodu, gdzie Cinnabon osiągnął już status ikony i jest kawiarnią „life style”, jesteśmy dopiero na samym początku budowania popularności marki, co bezpośrednio przekłada się na nasze wyniki – podsumowuje Barczyk.

Marka Cinnabon powstała w 1985 r. w Stanach Zjednoczonych, gdzie Jerilyn Brusseau postanowiła stworzyć najlepszą na świecie cynamonową babeczkę, zwaną potocznie rollsem – nazwa ta wzięła się ze specyficznego kształtu wypieku. Do projektu przyłączyli się Rich and Greg Komen.

Obecnie marka obecna jest w ponad 90 krajach na całym świecie i wciąż otwierane są nowe lokale. W Polsce Cinnabon istnieje od 2011 r. Główną grupą docelową marki są kobiety w przedziale wiekowym 18-45 lat. Jednak, jak informują przedstawiciele sieci, można zauważyć wzrost zainteresowania marką wśród mężczyzn i osób starszych.