Mariusz Kulik, dyrektor generalny
Mariusz Kulik, dyrektor generalny KiK

Sieć dyskontów tekstylnych KiK obchodzi w kwietniu rok działalności w Polsce. Sieć stanowi obecnie ponad 3,2 tys. sklepów w ośmiu krajach Europy i jest uznawana za najszybciej rozwijającą się w Europie.

Na polskim rynku KiK zadebiutował pod koniec marca 2012 roku. Pierwszy obiekt handlowy otwarto w Środzie Wielkopolskiej. Po pierwszym roku działalności w Polsce, sieć KiK liczy obecnie 20 sklepów.

Koncept marki KiK zakłada stały rozwój i ekspansję na kolejne rynki. Co roku sieć otwiera 200 sklepów w rozwijających się krajach europejskich. KiK od kilku lat jest dostępny w: Niemczech, Austrii, Czechach, na Słowacji, w Chorwacji, Słowenii oraz na Węgrzech. Kolejnym krokiem w realizacji strategii ekspansji, która stanowi kluczowy element polityki firmy, było otwarcie działalności w Polsce.

– Perspektywy urzeczywistnienia naszej strategii biznesowej wynikają z doboru obiecujących i rentownych lokalizacji. Wprowadzenie marki KiK do Polski było dla nas bardzo ważną decyzją, która stanowi kolejny etap rozwoju sieci KiK. Otwarcie działalności w Polsce oparte było na konkretnych możliwościach i korzyściach, jakie stwarza dla inwestorów polski rynek, a które wiążą się z realizacją naszych założeń. Zależy nam na tym, aby pomyślnie rozwijać naszą sieć i umacniać pozycję marki w Polsce – mówi Mariusz Kulik, dyrektor generalny sieci KiK w Polsce.

KiK otwiera co roku około 200 obiektów handlowych. W Polsce docelowo, do końca 2013 roku, ma powstać jeszcze 50 sklepów pod szyldem KiK, co w opinii zarządu, ma pozwolić stworzyć w niecałe dwa lata, sieć 70 sklepów na terenie Polski.

– Wyzwaniem było dla nas wprowadzenie marki KiK na polski rynek i uczynienie jej rozpoznawalną oraz popularną. Po roku działalności w Polsce możemy stwierdzić, że nasze zamierzenia udało się z sukcesem zrealizować. Od początku istnienia sieci KiK w Polsce wdrażamy przyjętą strategię z pozytywnymi efektami. Nasza koncepcja zakłada ekspansję na terenie całego kraju. Chcemy bowiem, aby marka KiK była bliska i dostępna wszystkim klientom. Dlatego sukcesywnie zwiększamy liczbę nowo otwieranych obiektów handlowych – podkreśla Mariusz Kulik.

Sklepy KiK powstają zarówno w galeriach i centrach handlowych, jak i mniejszych retail parkach, oraz przy ulicach w centrum miast. – Najważniejszą kwestią jest otoczenie naszych sklepów. Dobór miejsca jest związany z realizacją strategii biznesowej. Zależy nam na sukcesywnym rozwoju i zwiększaniu popularności marki na terenie całego kraju. Dlatego poszukujemy dogodnych i rentownych lokalizacji, które przełożą się na efektywność prowadzonej działalności. Przy wyborze rozpatrywanej przez nas lokalizacji kierujemy się oceną obiektów handlowych znajdujących się w najbliższym sąsiedztwie – dodaje Mariusz Kulik.

KiK Textil sp. z o. o. to producent tekstyliów na rynku europejskim. Pierwszy sklep pod szyldem KiK otwarto w 1994 roku w Düsseldorfie. Od tego czasu sieć sukcesywnie się rozrasta rozwijając działalność w kolejnych krajach. Obecnie marka KiK jest w właścicielem ponad 3 200 sklepów na terenie: Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Słowenii, Węgier, Chorwacji i Polski.

KiK Textil sp. z o. o. oferuje bogaty asortyment, obejmujący wysokiej jakości odzież, biżuterię, dodatki, zabawki oraz tekstylia domowe. Swoją ofertę firma kieruje do osób ceniących modne i markowe produkty w atrakcyjnej cenie.