Rynek kawiarniany
Rynek kawiarniany

Sieć kawiarni Chiaroscuro należąca do włoskiej spółki Torrefazione Mokaflor s.r.l. zamierza zadebiutować na polskim rynku kawiarnianym.

W ramach ekspansji sieć oferuje system franczyzowy oparty o cztery koncepty lokali: City, Travel, Mall i Corner.

Koncept City to lokal restauracyjno-kawiarniany o powierzchni od 100 do 300 mkw. powierzchni handlowej zaplanowany dla dużych miast. Format Travel to z kolei koncept przygotowany z myślą o punktach komunikacyjnych – dworcach, lotniskach oraz stacjach benzynowych. Powierzchnia placówek Travel to maksymalnie 50 mkw. powierzchni. Formaty Mall i Corner zostały przygotowane z myślą o centrach i galeriach handlowych. Punkty handlowe mogą mieć około 80 mkw. powierzchni.

Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. euro. Żeby otworzyć lokal należy przygotować od 60 do 120 tysięcy euro. Na koszty składają się: opłata licencyjna oraz wydatki konieczne na remont i przystosowanie lokalu do standardów sieci. Miesięczna opłata bieżąca wynosi 3 proc. od obrotu netto.

Sieć należy do Torrefazione Mokaflor s.r.l. – włoskiej spółki z siedzibą we Florencji. Pierwsza kawiarnia pod szyldem Chiaroscuro powstała w 1999 roku we Florencji. Poza Włochami sieć jest obecna w Luksemburgu, Rumunii, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i na Łotwie.