Andrzej Czarnecki
Andrzej Czarnecki

Spółka Euro-Net, właściciel sieci salonów RTV Euro AGD, obecnie prowadzi 196 salonów na terenie całego kraju oraz sklep internetowy.

W planach spółki jest także dalszy rozwój sprzedaży za pomocą kanału e-commerce.

Sklep internetowy sieci RTV Euro AGD euro.com.pl to jeden z najczęściej odwiedzanych sklepów internetowych w Polsce.

– W pewnym sensie rywalizuje z naszymi sklepami off-line, działając jednak na terenie całej Polski – zapewnia możliwość dotarcia z ofertą do miejsc ,w których nas jeszcze nie ma. Sklep ten funkcjonuje na bazie naszej własnej logistyki, ale korzystamy też z operatorów zewnętrznych. Daje to zarówno możliwość dostarczenia zamówionego towaru bezpośrednio do klienta, ale też umożliwia klientowi  tzw. odbiór własny w wybranym przez niego, często najbliższym miejscu zamieszkania sklepie.

W chwili obecnej dyskusja czy sklep internetowy rywalizuje ze sklepami w realu, czy też je w ramach jednej sieci  wspomaga – ma już mniejsze znaczenie. W uproszczeniu  rynek (Amerykanie to ładnie nazywają – market feeling ) czyli  konsument , konkurencja  – po prostu wymusili na operatorach sklepów off-line decyzję o uruchamianiu sklepów internetowych. Klasycy amerykańskiego marketingu Jack Trout i Al  Ries radzili  kiedyś : wyróżniaj się lub zgiń. Myślę, że teraz mogliby powiedzieć: otwórz sklep internetowy lub zgiń – powiedział w rozmowie z portalem Retailnet Andrzej Czarnecki, dyrektor ds. rozwoju, Euro-Net sp. z o.o.

Ostatnio firma powiększyła dział ekspansji o dwie nowe osoby.

– Nasz zespół do spraw ekspansji jest w ciągłym ruchu na terenie całego kraju, poszukując dla nas nowych lokalizacji w miastach o liczbie mieszkańców powyżej 22 tysięcy. Interesują  nas  zarówno galerie handlowe, parki handlowe jak i obiekty wolnostojące z miejscami parkingowymi .W miastach, w których  mamy już sklepy, rozważamy również możliwości ich relokowania w lepsze miejsca – mówi Czarnecki.

Przypomnijmy, obecnie sieć  RTV Euro AGD liczy 196 sklepów zlokalizowanych w ponad 100 miastach Polski. W 2013 r. spółka planuje kolejne otwarcia m.in. w takich miastach jak Katowice,Poznań, Nowy Sącz,Wodzisław Śląski i Nysa .

Sklepy RTV Euro AGD są lokalizowane zarówno w parkach i galeriach handlowych jak również w obiektach wolnostojących o ile są korzystnie położone pod względem komunikacyjnym i zapewniają miejsca parkingowe dla klientów. W zależności od wielkości miasta i liczby mieszkańców, siły nabywczej i innych wskaźników ekonomicznych Euro-Net otwiera sklepy liczące od 400 do 1,5 tys. mkw.