Centrum handlowe
Centrum handlowe

W pierwszym tygodniu po świętach Wielkanocnych nastąpił nagły wzrost odwiedzalności w centrach handlowych.

W porównaniu tygodniowym niezauważalnie spadło zainteresowanie centrami handlowymi, ale za to w ujęciu rocznym wzrost wyniósł prawie 15 proc. Według analityków sytuacja ta jest spowodowana wyższymi temperaturami w ostatnich dniach. Słoneczna pogoda bowiem budzi w klientach skłonność do zakupów. Często bardzo spontanicznych.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach.

Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty Footfall, w oparciu o które można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.