Butik Louis Vuitton
Butik Louis Vuitton

Jak informowaliśmy w lutym, firma Moët Hennessy Louis Vuitton zdecydowała się na otwarcie salonu marki Louis Vuitton. Sklep jednej z najbardziej ekskluzywnych marek na świecie zostanie otwarty w czerwcu w domu handlowym Vitkac w Warszawie.

Obecnie trwają przygotowania do otwarcia sklepu. Firma Louis Vuitton Polska sp. z o.o. zatrudniła już PR managera – Magdalenę Bulerę-Payne. W ostatnich dniach na fasadzie Vitkaca zostało zamontowane rusztowanie, na którym znajdzie się gigantyczna torba ze słynnym monogramem marki LV. Ogromne torby na elewacjach pojawiały się wcześniej podczas otwarć salonów domu mody w innych europejskich stolicach, m.in. w Paryżu.

Dwupoziomowy salon zajmie powierzchnię około 270 mkw. i znajdzie się w otoczeniu innych renomowanych marek m.in.: Gucci, Yves Saint Laurent, Lanvin czy Giorgio Armani. W salonie mają się znaleźć zarówno skórzane torby z monogramem LV, które są najbardziej charakterystycznym produktem marki, jak i inne dodatki – okulary przeciwsłoneczne, walizki, szale, obuwie.

W salonie, który zostanie otwarty do końca czerwca 2013 roku dostępna będzie również kolekcja damskiej i męskiej odzieży Louis Vuitton.

Firma LVMH od dawna obserwowała polski rynek dóbr luksusowych. Branżę najbardziej zaskoczyło potwierdzenie otwarcia salonu w chwili, kiedy prezes grupy LVMH Bernard Arnault zapowiedział zwolnienie światowej ekspansji marki. Marka dostępna jest w 65 krajach na świecie i ekspansja na kolejnych rynkach mogłaby podważyć jej reputację jako wyjątkowo luksusowej.

Spółka, która będzie odpowiedzialna za rozwój marki w Polsce została zarejestrowana w sierpniu 2012 roku pod nazwą Louis Vuitton Polska sp. z o.o. Obecnie na świecie działa ponad 460 salonów marki Louis Vuitton.