H&M: spadek sprzedaży w marcu 2013 roku

Salon H&M

Salon H&M

Sprzedaż całkowita grupy H&M w marcu 2013 spadła o 4 procent z wliczeniem podatku VAT w walutach miejscowych w porównaniu  do tego samego miesiąca roku 2011.

Natomiast sprzedaż w porównywalnej liczbie sklepów zmniejszyła się o 12 proc. Do porównywalnych jednostek zaliczane są sklepy stacjonarne i sklep online działające przynajmniej rok, a także sprzedaż za pośrednictwem katalogów wysyłkowych.

Spółka w komunikacie podkreśla, że w marcu tego roku warunki pogodowe były o wiele gorsze niż w tym samym okresie roku poprzedniego. To przyczyniło się do opóźnienia sprzedaży kolekcji wiosennej H&M na wielu rynkach, szczególnie w Europie i Ameryce Północnej.

Oprócz flagowej marki H&M, grupa obejmuje także brandy: COS, & Other Stories, Monki, Weekday and Cheap Monday. Na koniec marca 2013 roku całkowita liczba sklepów należących do H&M wynosiła 2853, rok wcześniej o tej porze spółka posiadała 2517 salonów.

W 2012 roku Polska była jednym z krajów, w których firma H&M otworzyła najwięcej salonów (14 placówek). Na koniec roku posiadała 103 sklepy na terenie kraju. Pierwszy sklep H&M w naszym kraju otwarto w Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie w 2003.

W planach spółki na ten rok, jak już informowaliśmy, jest otwarcie 350 sklepów H&M. Nowe sklepy powstaną w Chile, Serbii, Indonezji, Estonii oraz na Litwie. Na rok 2014 zaplanowano debiut sieci w Australii. Na początek 2014 roku zapowiedziano także poszerzenie oferty sportowej.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska