E-commerce: internauci wybierają sklepy, które zapewniają szybką transakcję

E-commerce

E-commerce

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo szybko na tle innych krajów Europy.  Zestawiając ze sobą zakupy tradycyjne z internetowymi, firma PayU porównała najpopularniejsze metody płatności wybierane przez kilentów.

Z analizy PayU wynika, że za zakupy w sieci zdecydowanie najczęściej płacimy e-przelewem dokonywanym za pośrednictwem operatora płatności.

– Z e-przelewów, czyli szybkich przelewów realizowanych online, korzystało w ciągu ostatniego roku aż 89 proc. badanych. Co więcej, aż 6 na 10 osób zadeklarowało jednocześnie, że korzysta z tej metody płatności zawsze, gdy tylko jest ona dostępna – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU SA.

Na drugim miejscu wśród najczęściej wybieranych metod płatności w sieci znajduje się przelew bankowy, wykonywany poprzez bankowość internetową, gdzie dane w formularzu przelewu uzupełniane są samodzielnie przez kupującego (85 proc. wskazań).

Wciąż popularna jest płatność za pobraniem – gotówką u kuriera zapłaciło w ostatnim roku 65 proc. badanych, a u listonosza lub na poczcie 44 proc. Z możliwości odbioru osobistego i zapłaty gotówką skorzystało 4 na 10 badanych. Taka sama grupa konsumentów płaci kartą online, np. kartą kredytową za pośrednictwem operatora płatności.

PayU zbadało również najważniejsze – z punktu widzenia konsumenta internetowego – elementy związane z finalizacją transakcji. Dla połowy respondentów na pierwszym miejscu znajduje się bezpieczeństwo płatności. Dla co piątej badanej osoby liczy się przede wszystkim wygoda oraz szybkość realizacji transakcji. Nieco mniej ważne dla kupującego w sieci są brak dodatkowych opłat oraz możliwość wglądu w historię transakcji.

Według PayU aż 99 proc. badanych potwierdziło, że podczas zakupów w tradycyjnych sklepach płaci gotówką. Niewiele mniej osób – niemal 9 na 10 badanych – korzysta jednak także z płatności kartą. Inne metody płatności są wciąż znacznie mniej popularne, np. kartą zbliżeniową płaci 49 proc. badanych, a zaledwie 3,4 proc. stosuje nowy typ karty płatniczej, w formie naklejki np. na telefonie. Jedynie 1,5 proc. respondentów odkryło do tej pory kartę bezstykową w telefonie, czyli np. usługę MyWallet udostępnianą przez T-Mobile.

Z badania wynika, że zakupy tradycyjne najbardziej cenimy za możliwość obejrzenia i przetestowania produktu na miejscu – ten element jest najważniejszy aż dla 78 proc. badanych e-konsumentów. Połowa badanych lubi kupować w markecie czy galerii handlowej, gdyż nie wiąże się to z dodatkową opłatą za przesyłkę.

4 na 10 respondentów w zakupach tradycyjnych ceni sobie również możliwość nabycia produktu tu i teraz, bez oczekiwania na kuriera lub listonosza. Jedynie 8 proc. przyznaje, że lubi po prostu spacerować po sklepach, a 6 proc. uważa, że warto wybrać się do tradycyjnego sklepu z uwagi na możliwość negocjacji ceny.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016