Monnari
Monnari

Trwające do 8 listopada 2010 roku postępowanie upadłościowe Monnari spowodowało wypowiedzenie znacznej ilości umów najmu oraz ograniczenie przez firmę sieci salonów do 98 w roku 2011, a w 2012 roku do 102. Jednocześnie strategia spółki zakłada wyważony rozwój sieci salonów nie większy niż przyrost 10 salonów rocznie.

– Po trudnym okresie, który miał początek w 2009 roku spółka Monnari Trade SA powróciła do dawnej kondycji finansowej i zakończyła rok 2012 zyskiem netto w wysokości 8,2 mln. zł, przy przychodach realizowanych poprzez własną sieć sprzedaży (na koniec roku – 102 salony) na poziomie 131,8 mln zł, co oznacza wzrost o 18,5 proc. w stosunku do roku 2011 – powiedział Mirosław Misztal, prezes zarządu Monnari Trade SA.

– Jednocześnie spółka znacząco zwiększyła marżę na sprzedawanych towarach, utrzymała dyscyplinę kosztową, usprawniła terminowość dostaw oraz co najważniejsze odbudowała markowy wizerunek, co pozwoliło utrzymać dotychczasowe klientki oraz pozyskać nowe, które będą regularnie kupowały nowe kolekcje Monnari.

– W kolejnych okresach zarząd firmy planuje kontynuować realizowaną strategię rozwoju w oparciu o jedną markę – Monnari, skierowaną do kobiet +30, ceniących sobie elegancję połączoną z modowym smakiem. Kolekcje tej marki są sprzedawane na terenie Polski w salonach zlokalizowanych w dobrych centrach handlowych.

– Poza tym, spółka będzie rozwijać sprzedaż poprzez nowoczesne internetowe formy dotarcia do klienta, przy jedoczesnym rozwijaniu tradycyjnej sieci sprzedaży powiększanej o kilka do kilkunastu salonów rocznie – dodał Mirosław Misztal.

Spółka Monnari Trade istnieje na polskim rynku od 1998 roku i sprzedaje swoje towary w salonach firmowych, outletowych oraz w sklepie internetowym. Salony sieci mają od 150  do 200 mkw. powierzchni handlowej i w większości znajdują się w galeriach i centrach handlowych głównie w miastach wojewódzkich, m.in. w Łodzi, Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Poznaniu i Szczecinie. Monnari to marka, która kreuje odzież oraz dodatki dla kobiet powyżej 30 roku życia. W 2011 roku spółka na przełomie sezonów sprzedażowych uruchomiła sklep internetowy.