Silesia City Center: wzrost liczby odwiedzających katowicką galerię

Silesia City Center

Silesia City Center

Pierwsze dni ciepła już tradycyjnie w galeriach handlowych oznaczają wzrost liczby odwiedzających. Tylko w minioną sobotę na zakupy do Silesia City Center wybrało się ponad 61 tys. osób! Jest to o ponad 20 tys. więcej niż w każdy inny dzień roku. Warto odnotować, że sobota była także pierwszym, prawdziwie ciepłym dniem w tym roku. Cały weekend Silesia zamknęła liczbą ponad 156 tys. odwiedzających.

– Polacy długo trzymali swoje portfele w kieszeni. Powstrzymywali się z zakupem letnich ubrań. Długa zima zniechęcała nas także do odwiedzania kawiarni, lodziarni i kina. Ostatni weekend jednak pokazał, że już na dobre wchodzimy w wiosenny sezon zakupowy. Sprzyja temu zarówno dobra pogoda, jak również zbliżający się weekend majowy, przed którym już tradycyjnie robimy większe zakupy, zwłaszcza w sklepach odzieżowych, ze sprzętem sportowym i obuwniczym. Oblężenie przeżywały także sklepy z wyposażeniem domu – powiedziała Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Taki wiosenny boom dla właścicieli sklepów może oznaczać, że w najbliższych tygodniach wydamy całkiem sporo w centrach handlowych. – W tym roku wiosna pojawiła się wyjątkowo późno. Możemy więc mieć do czynienia z sytuacją, kiedy w krótkim czasie będziemy chcieli wydać znacznie więcej aniżeli miało to miejsce w poprzednich latach – dodaje Marta Drzewiecka.

I chociaż może się wydawać, że takie zakupy robimy bez względu na porę roku czy pogodę, to jak pokazują ostatnie wskaźniki FootFall Indeks, czyli liczby odwiedzin w polskich galeriach, pogoda wpływa nie tylko na nasze samopoczucie, ale także coraz częściej na wizyty w centrach handlowych.

W ostatnim tygodniu marca, czyli w okresie śnieżyc i gwałtownego spadku temperatury,   centra handlowe w Polsce odnotowały aż 19,5 proc. spadek liczby odwiedzin w stosunku do roku ubiegłego – podała na początku kwietnia firma Experian. Wszystko jednak zapowiada, że wiosna, która przyszła ze sporym opóźnieniem, zwiększy ruch w galeriach. – Kwiecień już teraz zapowiada się na sporym plusie. Tygodniowo Silesię odwiedza od 270 do ponad 300 tys. osób, co daje nam nawet lepszy wynik niż w 2012 roku – powiedziała Marta Drzewiecka.

Silesia City Center to największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu. Na powierzchni 86 tys. mkw. znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym największa na Śląsku strefa food-court z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a także bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem. W 2012 roku Silesia City Center odwiedziło ponad 15 milionów klientów. Wśród najemców Silesii znajdują się m.in.: Tommy Hilfiger, Burberry, Weekend by Max Mara, Van Graaf, Zara, La Mania, Pinko, Pennyblack czy Marc O’Polo.

Reklama

Galeria Jurajska