Wizualizacja Galerii Warmińskiej
Wizualizacja Galerii Warmińskiej

Libra Project podpisała umowę z kolejnym strategicznym najemcą w Galerii Warmińskiej w Olsztynie – gigantem modowym, którego marka znana jest na całym świecie – szwedzkim H&M. W ten sposób firma zakończyła pierwszy etap komercjalizacji projektu z grupą tzw. anchor tenants. Jednocześnie powstający olsztyński obiekt osiągnął współczynnik komercjalizacji na poziomie 65 proc.

Salon H&M zajmie powierzchnię 2,2 tys. mkw. i będzie największym sklepem skandynawskiej sieci w województwie warmińsko–mazurskim.

– Posiadanie wszystkich podpisanych umów z najemcami strategicznymi na 18 miesięcy przed otwarciem daje ogromny komfort inwestorowi  – powiedział Mariusz Kowalczyk – Leasing Director w Libra Project. –  Możemy bowiem powiedzieć, że posiadamy poukładany projekt, z rozmieszczeniem w odpowiednich miejscach wszystkich najważniejszych jego elementów, tj. najemców wielkopowierzchniowych. Dzięki temu budowa, którą rozpoczęliśmy 3 miesiące temu, może przebiegać sprawnie, a planowane na sierpień przyszłego roku otwarcie jest jak najbardziej realne.

W Galerii Warmińskiej swoje salony otworzą także inne znane marki jak Piotr i Paweł, Smyk Megastore, Euro RTV AGD, Martes Sport, Zara Home, Home & You, Sephora, Rosmann, CCC, a także plejada marek odzieżowych, m.in. Zara, Reserved, New Yorker, Bershka, Cropp, Stradivarius, House, Pull and Bear, Mohito, Massimo Dutti, Sinsay, Orsay, Levi’s, Big Star, Adidas, Reebok, Nike, Promod, Tally Weijl, Camaieu, Camel Active, Apart, Kruk, Ecco, Heavy Duty, Swiss, Lavard czy Bytom. Dodatkowo firma Libra Project finalizuje negocjacje z najemcami, którzy do tej pory nie byli obecni ze swoimi sklepami w tym regionie.

5 kwietnia 2013 roku odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę galerii.

Galeria Warmińska, która powstanie przy skrzyżowaniu dwóch najważniejszych arterii miejskich – Tuwima i Sikorskiego – będzie dwupoziomowym obiektem. Powierzchnia całkowita galerii wyniesie blisko 116,6 tys. mkw.

Znajdzie się tam około 170 sklepów i punktów usługowych, pojawią się kawiarnie i restauracje, kręgielnia, klub fitness z kortami squash oraz kino. Powstanie też dwukondygnacyjny parking na dachu galerii, na 1,2 tys. miejsc. Galeria Warmińska pierwszych klientów zaprosi na zakupy w 2014 roku.