Starbucks
Starbucks

Obecnie w Polsce działają 32 kawiarnie sieci Starbucks. Lokale sieci znajdują się m.in. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu i Poznaniu.

Firma planuje dalszy rozwój w naszym kraju. Nowe lokale znajdą się zarówno w centrach handlowych, jak i przy najbardziej prestiżowych ulicach.

Zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, firma Starbucks planuje otwierać swoje kawiarnie w dużych ośrodkach miejskich. Obecnie w Polsce koncentrujemy się na rozwoju w tych miastach, w których jesteśmy już obecni, ale stale przyglądamy się możliwościom wejścia na nowe rynki – mówi w rozmowie z Retailnet Magdalena Mularuk, Starbucks brand manager na rynek Europy Środkowo-Wschodniej.

Firma nie zdradza jednak liczby planowanych nowych kawiarni w 2013 roku.

– Lokalizacje pod nasze kawiarnie wybieramy bardzo starannie. Najważniejsze jest dla nas, aby być tam, gdzie chcą nas znaleźć klienci. O wszystkich otwarciach naszych nowych lokali informujemy na bieżąco – dodaje Magdalena Mularuk.

Za rozwój sieci w Starbucks w Polsce odpowiada firma AmRest. Firma ta otworzyła pierwszą kawiarnię Starbucks w Czechach w 2008 roku. Firma stworzyła także joint venture ze Starbucks na rynku węgierskim. W 33 krajach na terenie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki znajduje się około 1800 kawiarni Starbucks.

AmRest jest operatorem restauracyjnym działającym w Europie Środkowo-Wschodniej. Zarządza restauracjami KFC, Pizza Hut oraz Burger King w Polsce, Czechach, Bułgarii, Serbii, Rosji i na Węgrzech, natomiast w Hiszpanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych i Chinach restauracjami La Tagliatella.