Gemius: w sklepach on-line Polacy najchętniej kupują książki

Gemius

Gemius

Książki, obok płyt i filmów, królują wśród produktów kupowanych w polskiej sieci, a e-sklepy, które je oferują należą do najlepiej rozpoznawanych przez internautów – wynika z raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska.

Książki, płyty i filmy to od kilku lat najlepiej sprzedające się w sieci produkty. Z danych prezentowanych w raporcie wynika, że ponad połowa ankietowanych Polaków (51 proc.) przynajmniej raz kupiła w e-sklepie jedną z wyżej wymienionych rzeczy. Co więcej, odsetek internautów nabywających książki, płyty czy filmy tą drogą nadal rośnie (wzrost o dwa punkty procentowe w porównaniu z 2011 rokiem). Produkty te cieszą się popularnością nie tylko wśród kupujących w e-sklepach, ale także wśród klientów aukcji internetowych. Na nabywanie książek, płyt czy filmów tą drogą wskazuje także 44 proc. badanych.

Zdaniem Mateusza Gordona, eksperta Gemiusa w obszarze e-handlu, szeroki wybór księgarni online oraz wysoka dostępność w sieci różnorodnych, często dość egzotycznych tytułów sprawia, że popularność tych produktów w internecie cały czas rośnie. – Jesteśmy z natury wygodni, więc postawieni wobec ryzyka nieznalezienia szukanej pozycji w księgarni lub punkcie muzycznym, coraz częściej wolimy odwiedzić sklep online i bez wychodzenia z domu, w kilka minut kupić wypatrzony tytuł – zauważa Gordon.

Jak pokazują badania, to również te sklepy online i aukcje internetowe, które posiadają w portfolio książki, płyty oraz filmy są najczęściej spontanicznie wymienianie przez Polaków. Internauci zapytani o trzy nazwy e-sklepów, jakie potrafią wymienić, w pierwszej kolejności najczęściej wskazywali na: Allegro.pl (17 proc. ankietowanych), Empik.com (12 proc. ankietowanych) oraz Merlin.pl (8 proc. ankietowanych).

Okazuje się również, że e-zakupowiczom, którzy szukają informacji o książkach, płytach i filmach na aukcjach oraz w sklepach internetowych raczej nie zdarza się kupować ich później w tradycyjnych sklepach – 36 proc. internautów, po znalezieniu dokładnych informacji w sieci, nigdy nie kupuje w offline, a 30 proc. robi to bardzo rzadko.

Jak pokazują wyniki raportu przygotowanego przez Gemius oraz e-Commerce Polska, 72 proc. respondentów deklaruje, że kiedykolwiek zrobiło zakupy przez internet. W badaniu wzięło udział 1,5 tys. internautów. Zostało zrealizowane w grudniu 2012 roku.

Gemius to firma badawcza, która specjalizuje się w badaniach rynku internetowego. Dostarcza danych o ruchu na witrynach internetowych oraz profilu ich użytkowników, skuteczności realizowanych w sieci kampanii reklamowych i zachowaniach internautów odtwarzających materiały multimedialne. Badania są realizowane zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR.

Obecnie Gemius prowadzi działalność na 30 rynkach w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Współpracuje z organizacjami branżowymi odpowiadającymi za globalny (np. Interactive Advertising Bureau, IAB), jak i lokalny (np. Polskie Badania Internetu, PBI) rozwój rynku internetowego.

Gemius prowadzi badania w oparciu o własną metodologię i infrastrukturę technologiczną. Firma powstała w 1999 roku.

Projekt e-Izba – Izba Gospodarki Elektronicznej to inicjatywa szerokiego grona podmiotów działających na rynku internetowym w sektorze e-handlu. Jej celem jest rozwój polskiego rynku usług świadczonych drogą elektroniczną, m.in. przez identyfikację jego potrzeb, edukację i wymianę know-how oraz skuteczne reprezentowanie wspólnych interesów branży wobec różnych instytucji i organizacji.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska