Dayli: 60 nowych drogerii do końca 2013 także w centrach handlowych

Sklep Dayli

Sklep Dayli

Firma Dayli Polska sp. z o.o. ma bardzo ambitne plany ekspansji w naszym kraju. Spółka zamierza otworzyć jeszcze więcej drogerii w 2013 roku niż zapowiadała przed kilkoma miesiącami. Wcześniej zapowiadano około 40 lokali z logo Dayli.

– Obecnie planujemy otworzyć 60 nowych drogerii do końca 2013 roku w całym kraju. Nasza firma zainteresowana jest zarówno dużymi miastami, jak i mniejszymi. Muszą to być jednak miejscowości powyżej 7 tysięcy mieszkańców. Przede wszystkim zależy nam w tym roku na otwarciu placówek w Warszawie oraz Krakowie – mówi w rozmowie z Retailnet Anna Sokół odpowiedzialna za ekspansję marki w Dayli Polska sp. z o.o.

Firma obecnie poszukuje powierzchni handlowych zarówno przy ulicach, jak i w różnego typu obiektach handlowych.

– Interesują nas lokale o powierzchni od 200 do 350 metrów kwadratowych. Mogą się one znajdować także w centrach handlowych różnego typu. Mogą to być duże obiekty handlowe w centrach miast, jak i mniejsze galerie. Nowe lokale Dayli będą także otwierane w lokalach znajdujących się przy deptakach, głównych ulicach czy ośrodkach specjalistycznych. Zależy nam na tym, by lokale były usytuowane na parterach budynków. Nie preferujemy określonego typu  lokalizacji. W tym roku może zostać otwartych tyle samo drogerii w centrach handlowych co przy ulicach, a może nawet więcej. To zależy od atrakcyjności lokali – dodaje Anna Sokół.

Obecnie w Polsce sieć Dayli tworzy 160 drogerii w miastach różnej wielkości. Spółka chce otwierać w Polsce po kilkadziesiąt placówek każdego roku, a w całej Europie po kilkaset sklepów. Pod koniec roku 2016 pod logo Dayli ma działać ponad 4100 drogerii. Jak zapowiadał wcześciej Rudolf Haberleinter, prezes Tap dayli Vertriebs, sprzedaż w 2013 może wynieść 583 mln euro, a w 2016 roku nawet 2,2 mld euro.

Firma ma w planach także wejście na nowe rynki – czeski i słowacki. Rozważa także uruchomienie współpracy opartej o system franczyzowy. Ma być to jednak możliwe dopiero za rok. Firma w 2012 roku na inwestycje przeznaczyła ok. 55 mln euro w Europie (poza Niemcami, gdzie dodatkowo wydała ok. 45 mln euro).

Planowane jest także wprowadzenie marek własnych do sklepów. Oferta Dayli ma w przyszłości łączyć różne koncepty – drogerię, sklep convenience, punkt usługowy, aby marka stała się jak najbliższa klientom. Udziałowcem polskiego oddziału Dayli jest firma Hygienika.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016