Komputronik: plany otwarcia 6 salonów Megastore

Komputronik Megastore

Komputronik Megastore

– Mamy w planach uruchomienie 6 kolejnych salonów Komputronik Megastore w największych aglomeracjach w Polsce. Jednakże, przed podjęciem ostatecznej decyzji dotyczącej stworzenia kolejnych placówek, zamierzamy zweryfikować wydajność i efektywność już otwartych sklepów – powiedział redakcji Retailnet Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Komputronik SA.

– Obecnie prowadzimy rozmowy dotyczące uruchomienia konceptu Komputronik Megastore w jednym z poznańskich centrów handlowych, w którym działa już nasz sklep. Jeden z dużych najemców rozrywkowych w połowie roku kończy współpracę z tym centrum handlowym. Dlatego pojawia się dosyć duża powierzchnia, którą moglibyśmy zaadoptować. Jednak decyzja zapadnie dopiero gdy przekonamy się jak przyjęli klienci ten koncept w Warszawie.

W Warszawie 26 kwietnia zostanie otwarty pierwszy salon Komputronik Megastore w CH Jupiter. Nowy salon to wielofunkcyjne centrum nowoczesnych technologii o powierzchni aż 2 tys. mkw. Ekspozycję wspiera duży i dobrze zaopatrzony magazyn, z którego będą mogli korzystać zarówno klienci odwiedzający obiekt, jak również składający zamówienie przez internet i telefon.

Koncepcja sklepów Komputronik Megastore zakłada powierzchnię od 800 mkw. do 1000 mkw.

Klienci Komputronik Megastore będą mogli zapoznać się z olbrzymią ofertą salonu oraz dokonać zakupów za pomocą najnowszej technologii – zamiast koszyka na zakupy klienci otrzymają tablety ze specjalnym oprogramowaniem, dzięki któremu zakupy będą intuicyjnie łatwe oraz szybkie. Wystarczy po zeskanowaniu tabletem kodu produktu z ekspozycji zatwierdzić jego zakup, zapłacić gotówką w specjalnym wpłatomacie lub kartą płatniczą u jednego z licznych doradców klienta i odebrać towar w specjalnej strefie wydań. Komputronik Megastore to salon nowej generacji – połączenie ekspozycji kilku tysięcy produktów, profesjonalnego doradztwa oraz unikalnego wsparcia tzw. sprzedaży hybrydowej – Salon będzie pełnił również rolę salonu ekspozycyjnego (mega-showroom) dla czołowego sklepu internetowego komputronik.pl.

W salonie poza ekspozycją na stoiskach producentów i na typowych ekspozytorach spotykanych w handlu detalicznym, zostały wydzielone specjalne strefy: Strefa Gier oraz Strefa Wiedzy. Każda z tych stref będzie dostosowana do potrzeb użytkowników. Strefa Gier stworzona została z myślą o codziennej rozrywce i licznych turniejach gier, ale także na potrzeby premier najnowszych produkcji. Klientów będzie tu wspierał przyjazny zespół miłośników gier. Pomieszczenie ma charakterystyczną aranżację – przyciemnione światło, klimatyczną muzykę i ciekawą ekspozycję komputerów, konsol, gier i akcesoriów.

Strefa Wiedzy to miejsce warsztatów, spotkań, premier produktów oraz konferencji prasowych i spotkań branżowych z udziałem producentów i klientów. Będzie to również miejsce, w którym klienci będą mogli skorzystać z wiedzy ekspertów Komputronika, a także rozwiązać problemy, czy zasięgnąć porady u przedstawicieli producentów. Jednocześnie to także miejsce relaksu przy filiżance kawy, w otoczeniu wytworów najnowszych technologii.

Komputronik SA ma obecnie około 220 salonów. Wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Komputronik, do której należą również: Benchmark, Komputronik API, Idea Nord, Cogitary, Movity, KEN TI, a także czeska spółka K24. Komputronik SA od 2007 roku jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Komputronik informowała na początku kwietnia, że wstępne szacunki wskazują na osiągnięcie w ostatnim kwartale roku obrotowego 2012/2013, zakończonego 31 marca, zysku handlowego ze sprzedaży towarów i usług w ujęciu jednostkowym o wartości 28,7 mln zł wobec 24,7 mln zł przed rokiem (wzrost o 16 proc.).

W lutym spółka obniżyła prognozy wyników na rok 2012/2013, kończący się w marcu, m.in. w związku z trudną sytuacją makroekonomiczną i zamrożeniem bądź przesunięciem niektórych kontraktów. Zysk netto grupy ma wynieść 2,3 mln zł, a EBITDA 17,5 mln zł. Prognoza skonsolidowanych przychodów pozostała bez zmian, na poziomie 1,14 mld zł.

Prognoza jednostkowego zysku netto wynosi 4,5 mln zł, EBITDA 18 mln zł, a przychodów 1,12 mld zł.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016