Zakupy
Zakupy

Firma Splio wprowadza na polski rynek wielokanałowy system CRM – Engage, dedykowany firmom, działającym zarówno w obszarach online jak i offline. Engage umożliwia tworzenie programów lojalnościowych, analizowanie zachowań konsumentów oraz podejmowanie działań marketingowych dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb i zachowań.

Engage to system oparty na modelu SaaS, który umożliwia obserwację zachowań konsumentów na portalach internetowych danej firmy, w prowadzonych przez nią tradycyjnych sklepach oraz sieciach e-commerce, Social Media, kanałach e-mail oraz mobile. Dzięki analizie zachowań konsumentów, Engage jest w stanie gromadzić dane, które mogą być wykorzystane przez działy marketingu i sprzedaży do budowania przywiązania do marki, a w konsekwencji do zwiększania wyników finansowych firmy.

Kiedy konsument zgadza się na udział w programie lojalnościowym, staje się on uczestnikiem programu, dzięki któremu może zbierać punkty, wymienialne na przykład na nagrody lub kupony rabatowe. W Engage to klient decyduje, które dane chce udostępnić oraz jaką drogą chce otrzymywać informacje o ofertach specjalnych.

Dane zbierane są między innymi na podstawie: wejść konsumentów na strony internetowe związane z marką, zakupów w sklepach online i offline, kliknięć w linki zawarte w newsletterach, aktywności na portalach społecznościowych (Facebook, NK, Twitter i inne). Następnie, wszystkie te informacje są konsolidowane przez Engage w jedną unikalną bazę dotyczycącą danego klienta.

Dzięki tym danym, zawartym na platformie Engage, zespoły marketingowe oraz sprzedawcy mogą w pełni poznać potrzeby klientów i wpływać na ich decyzje zakupowe. Ponadto, dzięki Engage, zarówno działy marketingu, jak i sprzedawcy bezpośredni mogą zwiększyć wydajność swoich działań, poprzez budowanie oraz przeprowadzanie kampanii lojalnościowych opartych na zaawansowanym grupowaniu.

Kiedy konsument umieszcza dany produkt w koszyku online albo dokonuje zakupu w sklepie stacjonarnym, informacja o tej aktywności jest natychmiast widoczna w Engage. Platforma umożliwia śledzenie i analizowanie zachowań, między innymi postów na Facebooku, Twitterze i innych portalach społecznościowych związanych z daną marką. Jeżeli klient jest aktywny na portalach społecznościowych, zespoły marketingowe nie tylko mogą go wynagrodzić, na przykład kuponami rabatowymi, ale także wysłać później, za pomocą kanałów e-mail lub sms, ofertę dopasowaną do jego potrzeb.

Dzięki Engage, zarówno działy marketingu, jak i sprzedawcy bezpośredni mogą zwiększyć wydajność swoich działań, także poprzez poznanie w czasie rzeczywistym potrzeb klienta podczas jego wizyty w sklepie stacjonarnym.

Kiedy konsument wchodzi do sklepu, sprzedawca ma jego pełny profil dzięki Engage. Po zeskanowaniu karty lub zalogowaniu się klienta za pomocą aplikacji mobilnej, sprzedawca widzi na swoim ekranie jakich produktów konsument poszukuje zazwyczaj w sklepie online, jaki był jego ostatni zakup w sklepie stacjonarnym, czy nawet jaki komentarz na temat produktu opublikował na Facebooku. Dzięki Engage, sprzedawca jest w stanie zaproponować produkt idealnie dopasowany do potrzeb klienta.

Platforma Engage przeszła pozytywnie wyniki testów we Francji, a obecnie wprowadzana jest na polski rynek przez firmę Splio.

Firma Splio powstała w 2001 roku, specjalizuje się w tworzeniu systemów wspierających budowanie relacji z konsumentami (CRM), które umożliwiają realizację wielokanałowych kampanii marketingowych oraz koordynację programów lojalnościowych. Dzięki stworzeniu zaawansowanych narzędzi CRM, Splio jest w stanie tworzyć kampanie wykorzystujące e-mail, sms marketing, jak i Social Media.

Firma Splio działa na 3 kontynentach, zatrudnia ponad 70 osób w 6 krajach: Francji, Hiszpanii, Włoszech, Brazylii, Chinach i od 2013 roku w Polsce. Wśród 170 klientów obsługiwanych przez Splio są m.in.: Go Sport, Sephora, Ives Rocher, L’Oréal, grupa Accor, France Télévision, Hatier, Mini, Radio France oraz Thomas Cook.