Polacy przekonują się do płatności telefonem komórkowym

Transakcja telefonem komórkowym

Transakcja telefonem komórkowym

Od startu płatności mobilnych IKO banku PKO BP, które miały miejsce 7 marca tego roku użytkownicy dokonali swoimi telefonami transakcji na łączną kwotę około 3 mln zł. Dotychczas najpopularniejsze są wypłaty gotówki z bankomatów za pomocą telefonu – stanowią ponad 2/3 wszystkich transakcji IKO. Pozostała 1/3 dzieli się równo na płatności w sklepach oraz przelewy na numer telefonu.

Jak informuje bank usługę aktywowało już 20 tysięcy klientów PKO Banku Polskiego.

– Już pierwsze tygodnie funkcjonowania płatności mobilnych IKO pokazują, że nasi klienci są otwarci na innowacyjne i bezpieczne rozwiązania w bankowości. IKO wpisuje się doskonale w nową strategię PKO Banku Polskiego, która w centrum naszych zainteresowań stawia klienta. Nowoczesne bankowanie z PKO Bankiem Polskim ma być proste, skuteczne i przyjemne, a zarazem równie bezpieczne, jak w tradycyjnych kanałach dystrybucji – podkreśla Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Klienci PKO Banku Polskiego korzystają z IKO, dokonując zarówno mikropłatności, jak również transakcji na wyższe kwoty. Najwyższa kwota wypłacona w bankomacie za pomocą kodu IKO to 4000 złotych, zaś średnia wartość przelewu na telefon wynosi prawie 120 złotych.

Obecnie Klienci IKO mogą dokonywać transakcji telefonem komórkowym w prawie 30 tysiącach terminali płatniczych (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Atlantic, Promod, CCC, Sephora, Douglas, Inglot, Decathlon, Media Expert, Mix Electronics, Black Red White, Kakadu), w prawie 2,7 tys. bankomatów PKO Banku Polskiego, a także w wielu sklepach internetowych.

Z każdym tygodniem przybywa punktów, w których można dokonywać transakcji z IKO – najłatwiej znaleźć je w samej aplikacji w telefonie, korzystając z funkcji geolokalizacji. Pod koniec marca PKO Bank Polski rozpoczął współpracę z firmą Euronet Polska – największym niezależnym operatorem sieci bankomatów. Dzięki temu sieć akceptacji IKO w bankomatach poszerzy się ponad dwukrotnie.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska