Krzysztof Gaweł, GREM: komercjalizacja z agencją ma swoje dobre strony

Krzysztof Gaweł dyrektor zarządzający Gemini Park

Krzysztof Gaweł dyrektor zarządzający Gemini Park

– W czasie spowolnienia gospodarczego dylemat: własny dział najmu czy zewnętrzna agencja staje się znów aktualny. Utrzymywanie sztabu doświadczonych fachowców „in house” jest kosztowne, zwłaszcza dla właściciela jednego czy dwóch centrów – twierdzi Krzysztof Gaweł, prezes zarządu Gemini Real Estate Management.

Według prezesa zarządu GREM komercjalizacja przy współpracy z agencją ma wiele pozytywnych stron.

– Podstawowym argumentem sprzyjającym zawarciu umowy z zewnętrzną firmą komercjalizującą jest rozliczanie w postaci tzw. success fee. Agenci to często osoby z dużą wiedzą o rynku, rozległymi kontaktami w branży oraz szerszym poglądem na cały projekt. Zewnętrzny przedstawiciel może zwiększyć także prawdopodobieństwo uzyskania wyższego czynszu. Instytucje finansujące inwestycje również doceniają te atuty agencji komercjalizujących i coraz częściej wymagają od dewelopera posiadania pośrednika z rynku. Dla właściciela liczy się jednak przede wszystkim efekt – mówi w rozmowie z Retailnet.pl Krzysztof Gaweł.

– Właściwe działania marketingowe mogą stymulować zainteresowanie partnerów biznesowych inwestycją, co jest bardzo istotne podczas np. rozbudowy czy remodelingu obiektu. Otwarte informowanie o zawarciu nowych umów czy o wprowadzeniu ciekawych rozwiązań do centrum pozytywnie wpływa na proces komercjalizacji inwestycji – dodaje.

Reklama

Galeria Jurajska