Fabrice Bansay, Apsys Polska: osiągnęliśmy doskonałe wyniki ściągalności czynszów

Fabrice Bansay, Apsys Polska

Fabrice Bansay, Apsys Polska

Fabrice Bansay, prezes zarządu Apsys Polska pozytywnie ocenił działania firmy w 2012 roku.

– Utrzymaliśmy wiodącą pozycję zarządcy na rynku, a co więcej, pozyskaliśmy do współpracy dwa obiekty: centrum Nova Park w Gorzowie Wielkopolskim o powierzchni najmu 32 500 metrów kwadratowych i Galerię nad Jeziorem w Koninie o powierzchni najmu 20 tys. mkw., która wróciła do portfolio centrów zarządzanych przez Apsys po dwóch latach przerwy – mówi w rozmowie z Retailnet Fabrice Bansay.

– Obecnie zarządzamy w Polsce 14 centrami handlowymi o łącznej powierzchni najmu wynoszącej 550 tys. mkw. Nasze doświadczenie i know-how zostało po raz kolejny docenione, jako że niedawno nowy klient powierzył nam w zarządzanie 4 centra handlowe. Więcej szczegółów będę mógł zdradzić w najbliższym czasie. W kwestii zarządzania obecnym portoflio, mogę się pochwalić, że osiągnęliśmy doskonałe wyniki ściągalności czynszów we wszystkich zarządzanych obiektach, która oscyluje na poziomie 99,70 proc. oraz minimalnym wskaźnikiem niewynajętej powierzchni, który wynosi średnio poniżej 2 proc. – dodaje.

Zdaniem prezesa zarządu Apsys sprzedaż CH Manufaktura dowodzi, że zagraniczni inwestorzy są zainteresowani polskimi centrami handlowymi.

– Sprzedaż Manufaktury w październiku 2012 roku, za kwotę 390 milionów euro była największą pojedynczą transakcją na rynku nieruchomości komercyjnych w Europie kontynentalnej. Transakcja ta potwierdza, iż inwestorzy są zainteresowani regionalnymi centrami handlowymi zlokalizowanymi w głównych miastach Polski. Sprzedaż Manufaktury poszerzyła możliwości finansowe Apsys, dzięki czemu możemy nadal realizować przyjętą strategię rozwoju dotyczącą naszych nowych projektów w Polsce i we Francji – twierdzi Fabrice Bansay.

– W Polsce realizujemy obecnie projekty o łącznej powierzchni 170 tys. metrów kwadratowych GLA w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu. Wśród nich znajduje się nasz nowy projekt flagowy – zlokalizowane w Poznaniu Centrum Handlowe Łacina o powierzchni 99 tys. mkw. Jest ono największym spośród znajdujących się w fazie rozwoju obiektem w Polsce i jedynym regionalnym centrum handlowym w województwie wielkopolskim. Otrzymaliśmy ostateczne pozwolenie na budowę i planujemy rozpocząć prace budowlane jesienią tego roku. W drugiej połowie 2015 r. powinno nastąpić otwarcie tego poznańskiego centrum – dodaje.

Cały wywiad można będzie przeczytać w majowym wydaniu magazynu Shopping Center Poland.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016