Centrum handlowe
Centrum handlowe

FootFall Indeks Polska w ostatnim tygodniu zanotował spadek o 1,9 proc. rok do roku i o 4,3 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem – podaje w raporcie firma Experian.

Według analityków spadki we frekwencji w polskim handlu detalicznym w okresie przed majówką w ostatnich kilku latach powtarzają się regularnie. Tegoroczne gorsze wyniki odzwiedzalności nie są więc zaskoczeniem.

Majówka zawsze powodowała zmniejszenie zainteresowania centrami handlowymi. Specjaliści przewidują, że zaraz po długim weekendzie wyniki znów pójdą w górę.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych, w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.