Chief Operating Officer, Atrium Poland Real Estate Manager.
Chief Operating Officer, Atrium Poland Real Estate Management

Podczas wrześniowego Shopping Center Forum Atrium European Real Estate będzie prezentować portfolio 21 obiektów handlowych w całej Polsce.

– Nasze doświadczenie z ubiegłorocznego forum pokazuje, że jest to doskonałe miejsce do zaprezentowania projektów z portfolio Atrium w Polsce. Te dwa dni to przede wszystkim czas intensywnych rozmów. Tego typu wydarzenia są okazją: z jednej strony do nawiązania kontaktu – z nowymi przedstawicielami najemców; z drugiej strony – do podtrzymania dotychczasowych relacji i kontynuowania rozmów. Zarówno bezpośrednie spotkania, jak i publiczna prezentacja dają nam możliwość przekazania bieżących informacji o projektach – powiedziała w rozmowie z portalem Retailnet.pl Barbara Pryszcz, Chief Operating Officer, Atrium Poland Real Estate Management.

– Podczas tegorocznych targów skupimy się na dwóch projektach z naszego portfolio, które są obecnie w fazie intensywnej realizacji: budowanym w Lublinie – Atrium Felicity i rozbudowywanym Atrium Copernicus. Oba są projektami z wielkim potencjałem – Atrium Felicity będzie pierwszym, regionalnym centrum handlowym w mieście, z kolei Atrium Copernicus, po rozbudowie będzie największym centrum handlowym w Toruniu – podsumowuje Barbara Pryszcz.

Atrium Felicity będzie centrum regionalnym i pierwszym tak dużym w Lublinie. Powierzchnia najmu galerii wyniesie 75 tys. mkw. Centrum jest zlokalizowane przy jednej z głównych arterii Lublina: al. Witosa i ul. Grygowej. Inwestor ma podpisane umowy z operatorem spożywczym – siecią hipermarketów Auchan (20 tys. mkw.) oraz marketem budowlano-dekoracyjnym Leroy Merlin (12,5 tys. mkw.). Wśród 120 sklepów i punktów usługowych znajdą się takie marki, jak: C&A, H&M, Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Reserved, Cropp, House, Mohito, SinSay, Home&You, Cubus, Carry, New Yorker, Diverse, Lavard, CCC, Gino Rossi, Ryłko, Kari, Ecco, Prima Moda, Wojas, Badura, Intersport, Martes Sport, Smyk Megastore, Rossmann, Sephora Super-Pharm, Yes, Paris Optique, Twoje Soczewki, Piękne Oczy, Gatta, Kolporter, Travel Planet, Orange, Grycan, KFC, Pure Jatomi Fitness, JUPI PARK, RTV Euro AGD, i wiele innych. Inwestor podpisał  również list intencyjny z salonem Media Saturn. Wyłącznym agentem komercjalizującym projekt jest firma Cushman &Wakefield. Dla klientów centrum zaplanowano parking na 3 tys. miejsc. Otwarcie centrum planowane jest na początek 2014 roku.

Z początkiem października ubiegłego roku inwestor uruchomił stronę internetową projektu: www.atrium-felicity.pl na której można uzyskać najnowsze informacje o realizacji inwestycji oraz na bieżąco śledzić postępy z placu budowy dzięki podglądowi z kamery tam zainstalowanej

Atrium Copernicus jest położone w ścisłym centrum miasta, przy ul. Żółkiewskiego. Doskonała lokalizacja umożliwia klientom dojazd zarówno środkami komunikacji miejskiej (linie autobusowe i tramwajowe), jak i samochodem, czy pieszo. Nowoczesna architektura, najnowsze rozwiązania techniczne i stylowa dekoracja tworzą miły klimat do zakupów oraz spotkań biznesowych w strefie restauracyjnej.

Siedem lat funkcjonowania centrum pokazało, jak informuje inwestor, że jest to miejsce z potencjałem na znacznie większy obiekt. W trakcie rozbudowy Atrium Copernicus powiększy się o blisko 17 tys. mkw. powierzchni handlowej.

Obecnie całkowita powierzchnia centrum wynosi ponad 35 tys. mkw., z czego ponad 30 tys. mkw. stanowi powierzchnia najmu. W Atrium Copernicus znajduje się 90 sklepów i punktów usługowych.  Wśród najemców centrum są takie marki, jak: hipermarket spożywczy Real, elektromarket Media Markt, kręgielnia Grakula, oraz salony modowe znanych marek: H&M, Reserved, Camaieu, Carry, Promod czy Simple. Ponadto w centrum znajdują się: perfumeria sieci Douglas, salon Empik, a także salony z biżuterią: Apart i W.Kruk. W ofercie dla dzieci można znaleźć sklepy 5.10.15, Smyk, Coccodrillo oraz kącik Świat Zabaw. Dla klientów dostępnych jest 850 miejsc parkingowych.

Po rozbudowie oferta centrum powiększy się o 55 nowych sklepów. Dla wygody Klientów zaplanowano tam również punkty usługowe, kawiarnie i restauracje. Wśród przyszłych najemców są takie marki, jak m.in.: Cubus, Carry, Active, fitness klub Pure, Smyk, drogeria Rossmann, perfumeria Sephora, salon nowej marki z grupy LPP – Sinsay, Mohito, Centro, Diverse, czy Cukiernia Sowa. Rozbudowie ulegnie również parking dla klientów centrum.

Atrium European Real Estate Limited to firma działająca na rynku nieruchomości zajmująca się przede wszystkim inwestowaniem w centra handlowe w Europie Środkowej i Wschodniej, zarządzaniem nimi i ich rozwojem. Grupa jest właścicielem 155 takich obiektów. Atrium działa przede wszystkim na terenie Polski,  Republiki Czeskiej,  Słowacji i  Rosji. Firma jest obecna również na Węgrzech, w Rumunii, na Słowacji i Łotwie. Spółka ma siedzibę na wyspie Jersey i jest notowana na dwóch giełdach: wiedeńskiej i amsterdamskiej Euronext pod symbolem ATRS.

W Polsce Atrium posiada 21 działających obiektów handlowych. W skład portfela firmy wchodzą  m.in. centra handlowe Atrium Reduta, Promenada, Atrium Targówek w Warszawie, Atrium Biała w Białymstoku, Atrium Copernicus w Toruniu, Atrium Koszalin w Koszalinie, Atrium Molo w Szczecinie, Atrium Kasztanowa w Pile, Atrium Plejada w Bytomiu oraz Atrium Mosty w Płocku. Łącznie spółka posiada w Polsce ok. 389 tys. mkw. powierzchni handlowej. Obecnie Atrium prowadzi budowę Centrum Handlowego Atrium Felicity w Lublinie.