Bogusz Kruszyński, Redan: przychody z e-commerce wzrosły o 64 proc. w I kwartale 2013

Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA

Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA

O 12 proc. do 97,5 mln zł wzrosły w I kwartale 2013 roku obroty Grupy Redan, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosła 41 proc. i była niższa o ponad 3 proc. od marży zrealizowanej w analogicznym okresie 2012 roku.

– Po dobrym styczniu i lutym, w marcu sprzedaż nowej kolekcji była niższa od oczekiwanej, ponieważ klienci wstrzymywali się jeszcze od zakupów odzieży wiosennej. Odbiło się to na obniżeniu poziomu osiąganej marży brutto na sprzedaży, ale pozwoliło nam wyprzedać większość towarów z minionej kolekcji jesień–zima. Poprawa obrotów grupy to także efekt dynamicznie rozwijającej się sprzedaży realizowanej przez sklep internetowy. W I kwartale 2013 r. e-commerce zapewnił 7,6 mln zł przychodów, czyli o 64 proc. więcej niż rok wcześniej – powiedział Bogusz Kruszyński, Wiceprezes Zarządu Redan SA.

W samym marcu Grupa odnotowała 33,5 mln zł przychodów, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Szacunkowa wielkość skonsolidowanej marży handlowej w tym miesiącu wyniosła 45 proc. i była niższa o 1 proc. od marży zrealizowanej w marcu 2012 r. W marcu sklepy on-line (działające w Polsce i na Ukrainie) osiągnęły 2,5 mln zł przychodów, co oznacza poprawę o 42 proc. rok do roku.

Sprzedaż artykułów pod markami Top Secret, Troll i Drywash w I kwartale br. wzrosła r./r. o 20 proc. do 52 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 43 proc. i była niższa o blisko 5 proc. od ubiegłorocznej. W marcu obroty wyniosły 16,2 mln zł, czyli tyle samo co przed rokiem. Natomiast marża handlowa wyniosła 51 proc., co oznacza spadek o ponad 4 proc. względem marca 2012 r. W sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec marca 2013 r. funkcjonowały punkty sprzedaży o łącznej powierzchni 38,2 tys. mkw., co oznacza jej wzrost o 12,5 proc. rok do roku.

W sieci dyskontowej TextilMarket obroty w I kwartale br. wzrosły o 5 proc. do 45,5 mln zł. Szacunkowa marża handlowa w tym okresie wynosiła 39 proc. i była na poziomie ubiegłorocznej. W samym marcu przychody tego segmentu wyniosły 17,3 mln zł i były o 2 proc. niższe niż w analogicznym okresie 2012 roku. Szacunkowa marża handlowa sieci TextilMarket w tym miesiącu wzrosła natomiast. o 1 proc. do 40 proc.

– Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych w marcu następuje poprawa efektywności TextilMarketu. Modyfikujemy ofertę segmentu dyskontowego koncentrując się na wyrobach zapewniających nam wyższe marże. Zaczyna nam to już przynosić spodziewane rezultaty – dodał Bogusz Kruszyński.

Sieć TextilMarket na koniec marca składała się z 273 sklepów własnych o łącznej powierzchni 60,2 tys. mkw., co oznacza 5,5 proc. przyrost powierzchni handlowej rok do roku.

Redan SA jest operatorem detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TextilMarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Redan zleca swoją produkcję fabrykom w Polsce, Chinach, Indiach Turcji, Korei i Bangladeszu. W Polsce Grupa Kapitałowa zatrudnia dwa tysiące osób. Sprzedaż prowadzona jest w sieci ponad 500 sklepów detalicznych, w ramach której znajdują się mono i multibrandowe salony oferujące odzież marek Top Secret, Troll i Drywash oraz dyskontowe sklepy Textilmarket. Redan powstał w 1995 roku, a w 2003 roku akcje Spółki zostały dopuszczone do publicznego obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016