Restauracja McDonald's
Restauracja McDonald's

Firma McDonald’s realizuje w Polsce swoją strategię rozwoju poprzez system franczyzowy. W kilku miastach polski odbyły się już spotkania dla przyszłych franczyzobiorców.

W ostatnich dniach takie spotkania miały miejsce we Wrocławiu i Zielonej Górze. Przedstawiciele sieci nie zdradzają jednak liczby docelowej planowanych otwarć opartych o system franchisingu.

– Podobna seria spotkań z przyszłymi franczyzobiorcami odbędzie się prawdopodobnie na jesieni – mówią z rozmowie z Retailnet przedstawiciele polskiego oddziału firmy McDonlad’s.

– Cały czas udzielamy franczyzy nowym osobom, a także przekazujemy kolejne restauracje obecnym franczyzobiorcom. Sieć restauracji McDonald’s dynamicznie rośnie, jednak odsetek restauracji franczyzowych zwiększa się jeszcze szybciej. Obecnie jest to 57 proc. Na tę chwilę spośród 306 lokali sieci w Polsce 175 jest prowadzonych przez niezależnych operatorów – dodają.

Firma zapewnia licencjobiorcy McDonald’s możliwość skorzystania z szeregu udogodnień i pomocy w prowadzeniu lokalu. Franczyzobiorca jest samodzielnym przedsiębiorcą, prowadzącym swoją własną restaurację pod marką i w ramach systemu McDonald’s. Przedsiębiorca korzysta zarówno z know-how stworzonego przez korporację, jak i z jej wieloletniego doświadczenia. Dodatkową pomocą są kampanie marketingowe prowadzone na skalę ogólnopolską.